Należąca do litewskiej Grupy Maxima sieć sklepów Stokrotka, po ponad 20% wzroście rok do roku, wypracowała w 2023 roku przychody przekraczające 7,897 mld zł. W tym czasie liczba sklepów pod zielono-białym szyldem zwiększyła się o 87 placówek.
Poza Stokrotką w Polsce, Grupa Maxima zarządzająca także sieciami sklepów Maxima w Litwie, Łotwie i Estonii, T-Market w Bułgarii oraz sklepem internetowym Barbora. Spółka właśnie ogłosiła skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2023.
Grupa Maxima ze wzrostami. Napędza je polska Stokrotka
Skonsolidowana wartość przychodów w ramach całej Grupy wyniosła w minionym roku 5,845 miliarda euro, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z poprzednim rokiem. Niemal połowa rocznego wzrostu wynikała ze zwiększenia obrotów sieci sklepów Stokrotka.
W 2023 przychody Stokrotki wyniosły ponad 7,897 miliarda złotych. Firma odnotowała najwyższy wzrost tego wskaźnika w Grupie, który osiągnął w jej przypadku 24,7% r/r w euro (ponad 20% w złotych).
Jak przyznaje Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotki, 2023 rok był kluczowy dla obecnego w Polsce szyldu. Firma zdecydowała bowiem o kilku ważnych zmianach.
Maxima inwestuje w polskie sklepy
Polska i Bułgaria pozostały głównymi kierunkami ekspansji MAXIMA GRUPĖ. W Polsce, gdzie jest ona konsekwentnie prowadzona już piąty rok, w 2023 otwartych zostało 87 placówek. Wdrażając nową strategię, Stokrotka stawiała w minionym roku na lokalizacje odpowiadające formatom, zgodnie z którymi tworzy obecnie swoje sklepy.
Poza nowymi sklepami Grupa Maxima inwestowała także w istniejące placówki. Podczas 2023 roku firma kontynuowała proces standaryzacji sklepów. Ten objął w sumie 213 lokalizacji.
W 2023 inwestycje całej Grupy w ekspansję i renowację sklepów wzrosły o 45% w porównaniu z poprzednim rokiem, wynosząc ponad 168 milionów euro.
foto: stockadobe(mino21)