Pięciu sprzedawców detalicznych z różnych części świata połączyło siły, aby założyć pionierski fundusz venture capital, W23 Global. Ich celem jest pobudzenie innowacji w branży handlowej. Zainwestują w to niemałe pieniądze.
W23 Global zrzesza pięciu światowych liderów branży spożywczej, w tym Tesco (Wielka Brytania, ROI, Europa Środkowa), Ahold Delhaize (USA, Europa, Indonezja), Woolworths Group (Australia, Nowa Zelandia), Empire Company Limited/Sobeys Inc. (Kanada) i Shoprite (Afryka).
W23 Global zainwestuje w sumie 125 milionów
Każdy sprzedawca detaliczny jest równym fundatorem i partnerem W23 Global, a jego dyrektorzy generalni będą zasiadać w komitecie inwestycyjnym. Na przestrzeni pięciu lat zamierzają zainwestować wspólnie 125 mln dolarów. Tesco zadeklarowało, że w tym czasie wniesie do funduszu 25 mln dolarów.
Fundusz będzie starał się inwestować w innowacyjne start-upy i przedsiębiorstwa typu Scale-up, które wdrażają technologię w celu poprawy doświadczeń klientów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, zwiększenia produktywności w całym łańcuchu wartości artykułów spożywczych oraz stawienia czoła wyzwaniom sektora w zakresie zrównoważonego rozwoju, uwzględniając wszystko, od różnorodności biologicznej w rolnictwie po zrównoważone opakowanie.
W23 Global uzupełnia ciągłe strategie bezpośrednich innowacji i inwestycji swoich partnerów. Spółki portfelowe funduszu będą mogły zawierać umowy z dowolnym klientem, niezależnie od tego, czy jest to partner W23 Global czy inny, na dowolnych warunkach, jakie zdecydują.
foto: unsplash