W środę 3 kwietnia Dino Polska poinformowało o finalizacji zakupu udziałów w spółce eZebra.pl, która zarządza internetową drogerią. W wyniku zawarcia umowy firma stała się właścicielem 72,22%. Wkrótce jej udziały wzrosną jednak do 75%.
Dino wchodzi do Internetu
Przedmiotem transakcji była spółka eZebra, która prowadzi drogerię internetową pod adresem ezebra.pl. Sklep ten oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe.
Oferta w sklepie online eZebra obejmuje około 40 tysięcy pozycji asortymentowych i około tysiąca marek od kilkuset dostawców.
Ile kosztował Dino zakup drogerii?
Łączna cena za udziały wyniosła 63 mln PLN, choć kwota ta - jak informuje Dino Polska - podlegać będzie weryfikacji według wybranych rzeczywistych danych finansowych na dzień zamknięcia.
Z sumy tej 11,5 mln zł zasiliło eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez Spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota 51,5 mln zł stanowiła zapłatę za istniejące udziały.
Jest szansa na 100% udziałów
W wyniku sfinalizowanej 3 kwietnia br. umowy Dino Polska stało się właścicielem 72,22% udziałów eZebra, a po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego eZebra, będzie posiadać 75% udziałów.
Zgodnie z umową, w odniesieniu do pozostałych 25% udziałów eZebra, Dino zyskało prawo do ich nabycia, natomiast założyciele - prawo zbycia na rzecz spółki, na określonych w raporcie warunkach i w określonych terminach.
foto: Dino Polska/ezebra.pl