Sprawdzili paragony Polaków. Winiary czy Kielecki? Wiemy, który majonez wygrał

Sprawdzili paragony Polaków. Winiary czy Kielecki? Wiemy, który majonez wygrał

Majonez to nieodłączny element Wielkanocy, który towarzyszy wielu świątecznym potrawom. Nie bez powodu każdego roku jego wybór wzbudza wiele emocji. Od lat toczy się bowiem zażarta wojna – Kielecki czy Winiary? Odpowiedź znaleźli analitycy z aplikacji PanParagon, którzy przeanalizowali dodane dowody zakupu. 

Majonez króluje na paragonach

Jak wynika z danych z aplikacji PanParagon, częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad... dwukrotnie. W zwykłym tygodniu produkt ten pojawiał się na 2,13% paragonów z kategorii "jedzenie", natomiast w tygodniu wielkanocnym był już on widoczny na 4,65% dowodów zakupu. Jak widać, popularność zakupu majonezu na Wielkanoc jest znacząca. 

Autorzy badania poszli o krok dalej i postanowili rozstrzygnąć, jaka marka majonezu jest częściej kupowana przez Polaków.  

Winiary czy Kielecki? 

Jak co roku, toczy się dyskusja na temat tego, który majonez jest lepszy: Kielecki czy Winiary. Zdania są podzielone i nie brakuje zwolenników zarówno jednej, jak i drugiej marki. Jak ten "spór" rozstrzygają paragony? 

Autorzy analizy wyłonili spośród wszystkich dowodów zakupu z kategorii "jedzenie", pragony, na których znajdował się majonez Winiary lub Kielecki. "Okazuje się, że w 2023 roku, z tych dwóch marek, częściej kupowany był majonez Winiary, który z wynikiem 61% zdeklasował swoją największą konkurencję. Majonez Kielecki obecny był natomiast na pozostałych 39% paragonów" – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.   

Ceny majonezu w 2024 roku

Warto jeszcze prześledzić, jak zmienił się cennik majonezu rok do roku. Jak pokazują dane z dowodów zakupu, wzrost cen poszczególnych produktów w ciągu ostatniego roku nie jest drastyczny.

Co ciekawe, wśród analizowanych artykułów jedna pozycja jest zaskakująco stabilna. Chodzi o majonez o pojemności 700 ml, który na początku 2023 roku kosztował 13 zł 38 gr, natomiast w tym samym okresie w tym roku jego cena zmalał o jeden grosz. To spora niespodzianka po paru latach ciągle rosnących cen.  

Na drugim biegunie znajduje się majonez z pojemnością oscylującą w granicach 400-410 ml. Średnia cena za tego typu produkty w ostatnim roku wzrosła 6,4% co daje najwyższą podwyżkę tej kategorii artykułów.  

foto: mat. redakcji

Reklama