Mondelez International, który w swoim portfolio posiada takie marki jak Oreo, Milka czy Delicje, startuje z szeroką kampanią pod hasłem "Smakuj Świadomie". Producent chce w ten sposób zwrócić uwagę konsumentów na rolę uważności oraz porcjowania podczas jedzenia przekąsek. Poza szerokimi działaniami edukacyjnymi, Mondelez złożył także obietnicę.
Mondelez zobowiązał się do tego, by do 2025 roku 100% przychodów netto było generowane dzięki przekąskom, które są dostępne w jednoporcjowych opakowaniach lub posiadają przyjazne konsumentom informacje na temat wielkości porcji wyrażone w liczbie ciastek/kostek czekolady. Jak to wygląda w praktyce?
Mindful snacking w praktyce
Podczas konferencji prasowej, na której nie mogło zabraknąć naszej redakcji, mieliśmy okazję nie tylko zobaczyć, jak prezentują się oznaczenia na opakowaniach produktów, ale także posłuchać o koncepcji mindful snacking od ekspertów.
"W praktyce idea ta oznacza, że powinniśmy podchodzić do jedzenia z intencją i uwagą, która polega na byciu świadomym tego, co chcemy zjeść, dlaczego jemy i jak się czujemy" – podkreśliła Rimi Obra-Ratwatte, liderka europejskiego zespołu ds. strategii i komunikacji żywieniowej w Mondelēz International.
Świadome Smakowanie to praktyka, która polega na skupieniu uwagi na tym, co jemy i na doświadczeniu jedzenia wszystkimi zmysłami, bez rozpraszania uwagi. Jak to zrobić? Eksperci zwracają uwagę na sześć kluczowych nawyków:
- Wiedz czego pragniesz (potrzeby emocjonalne i funkcjonalne).
- Zwróć uwagę na wielkość porcji.
- Czerp radość i odczuwaj wszystkimi zmysłami.
- Pamiętaj, że liczy się tu i teraz.
- Bądź świadom/a poziomu głodu, sytości i zadowolenia.
- Zastanów się nad doświadczeniem związanym z jedzeniem.
Mondelez szykuje dużą kampanię
Poprzez kampanię "Smakuj Świadomie" Mondelez w Polsce rozpoczyna realizację długoterminowego zobowiązania edukacyjnego w obszarze świadomego odżywiania, zachęcając w niej smakoszy do uważnego delektowania się każdym kęsem i zwracania uwagi na wielkość porcji.
Kampania jest realizowana w kilku etapach. W pierwszej kolejności działania edukacyjne były skierowane do pracowników firmy. Wzięli oni udział w warsztatach Świadomego Smakowania prowadzonych przez trenerów wewnętrznych oraz otrzymali materiały edukacyjne. Dodatkowo wewnętrzni specjaliści ds. żywienia Mondelez przeszli cykl szkoleń edukacyjnych, aby mogli aktywnie wspierać kampanię podczas jej trwania jako trenerzy Świadomego Smakowania.
Kolejny etap to ogólnopolska kampania edukacyjno-społeczna. Jednym z jej elementów są treści edukacyjne udostępniane przez media online i offline, a także działania dla społeczności lokalnych, w okolicy których firma posiada fabryki. To tam eksperci Mondelez we współpracy z lokalnymi ośrodkami, zorganizują cykl spotkań nt. świadomej relacji z pożywieniem. Będą one skierowane do osób, które chcą poszerzyć wiedzę w szczególnie ważnym obszarze dotyczącym żywienia i uważności na to, co i w jaki sposób konsumują.
Nie tylko edukacja. Mondelez składa obietnicę
Przy okazji ogłoszenia nadchodzących działań komunikacyjnych producent złożył także zobowiązanie. Dotyczy ono systematycznego zwiększania liczby produktów umożliwiających kontrolowanie porcji zjadanych przekąsek.
Do 2025 roku wszystkie przychody netto producenta mają być generowane dzięki przekąskom, które są dostępne w jednoporcjowych opakowaniach lub posiadają przyjazne konsumentom informacje na temat wielkości porcji wyrażone w liczbie ciastek/kostek czekolady.
foto: mat. redakcji wiadomoscispozywcze.pl