Kolejny rok wzrostów w Dino. Zysk netto przekroczył miliardową granicę

Kolejny rok wzrostów w Dino. Zysk netto przekroczył miliardową granicę

Dino pochwaliło się końcoworocznymi wynikami za minione 12 miesięcy. Podobnie jak w ostatnich latach, przychody ze sprzedaży rosły w dwucyfrowym tempie. W 2023 roku po niemal 30% skoku osiągnęły one poziom 25,7 mld zł, wobec 19,8 mld zł rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży w ramach Grupy Dino odnotowały 29,6% wzrost rok do roku. Z kolei dynamika sprzedaży w sklepach w ujęciu like-for-like, a więc w placówkach, które istnieją dłużej niż rok, osiągnęła w 2023 roku poziom 17,2%. Wypracowane przychody przełożyły się na wzrost zysku netto, który po raz pierwszy przekroczył granicę miliarda złotych. W 2023 roku wyniósł on 1,2 mld zł, wobec 894,6 mln zł rok wcześniej. 

Nowe sklepy Dino. W 2023 roku powstało 250 placówek

Podczas 12 miesięcy minionego roku Dino przeznaczyło znaczne środki na inwestycje. Te pochłonęły łącznie 1,2 mld zł przekładając na się na utworzenie około 4,5 tys. nowych miejsc pracy.

Liczba sklepów Dino na koniec 2023 roku wynosiła już 2406 placówek. Oznacza to, że na przestrzeni 12 miesięcy na mapie Polski pojawiło się kolejne 250 placówek (rok wcześniej sieć otworzyła 344 nowe sklepy). Przełożyło się to na zwiększenie powierzchni sprzedaży o 11,8% rok do roku. 

Praca, jaką w ostatnim roku włożyliśmy w ekspansję geograficzną oraz w kształtowanie oferty marketów Dino pozwoliła na kolejne postępy w rozwoju naszej firmy. Liczba wizyt klientów w sieci Dino rośnie w dwucyfrowym tempie, a skala działalności mierzona przychodami ze sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat niemal się podwoiła.

Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska
Liczba sklepów Dino w Polsce – rozwój organiczny
Źródło: Dino, Prezentacja wyników działalności za 2023 r.

Dino odpuszcza marki własne?

W 2023 roku za 40% sprzedaży odpowiadały produkty świeże. Jak informuje Dino, w szczególności dotyczyć ma to owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa, którego produkcją zajmuje się zakład mięsny Agro-Rydzyna – podmiot w pełni kontrolowany przez Dino Polska.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

W typowym sklepie Dino w 2023 roku znajdowało się około 5000 SKU. Zdecydowaną większość, bo 94% oferty, stanowią produkty pod markami producentów


foto: mat. redakcji wiadomoscispozywcze.pl

Reklama