Polska wołowina zyska własny znak i definicję. Ruszają prace

Polska wołowina zyska własny znak i definicję. Ruszają prace

Fundusz Promocji Mięsa Wołowego podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad stworzeniem strategii promocji polskiej wołowiny. Projekt zakłada stworzenie dokumentu ramowego dla sposobu komunikacji sektora oraz wypracowaniu definicji oraz opracowanie znaku "Polskiej Wołowiny".

Sektor systematyzuje działania komunikacyjne

Jak wyjaśnia Jacek Zarzecki, przewodniczący komisji zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Wołowego, strategia ma określić cele komunikacyjne branży, sposoby ich realizacji, dobre praktyki komunikacyjne oraz matryce reagowania kryzysowego. Ma być to odpowiedzią na "deficyt atrakcyjnych treściowo i wizualnie materiałów multimedialnych", który zdaniem Zarzeckiego obecnie jest obserwowany w polskiej przestrzeni komunikacyjnej.

"W celu oparcia strategii na stanie faktycznym i doborze odpowiednich narzędzi, w ramach zadania zostanie przygotowany raport analityczny dot. komunikacji sektora wołowego oraz samej wołowiny w internecie i mediach społecznościowych takich jak: Facebook, X, Instagram" – informuje Jacek Zarzecki.

Autorzy analizy przyjrzą się także praktykom dotyczącym kamapnii i promocji wołowiny w innych krajach oraz działaniach prowadzonych w tym obszarze przez polskie firmy. 

Promocja polskiej wołowiny

"W Polsce żaden sektor rolnospożywczy oprócz sektora wołowiny nie ma swojej strategii sektorowej. Teraz chcemy dodać do tego strategię promocji polskiej wołowiny oraz opracować znak >Polska Wołowina<" – mówi Jacek Zarzecki i dodaje, że Funduszowi zależy na tym, aby promocja polskiej wołowiny odbywała się według określonego schematu, z wykorzystaniem jednolitego systemu identyfikacji wizualnej.

Podstawą prac ma być cykl spotkań z zakładami, eksporterami i polskimi producentami wołowiny. "Będziemy korzystać również z wiedzy specjalistów ds. komunikacji internetowej, posiadających praktykę w zakresie komunikacji projektów rolno-spożywczych. Przygotowanie przez nich materiały staną się podstawą do przygotowania strategii" – dodaje przewodniczący komisji zarządzającej Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.


foto: stockadobe(Fxquadro)