Lindt & Sprüngli zwiększa obecność w USA. Za jaką sprzedaż odpowiada ten rynek?

Lindt & Sprüngli zwiększa obecność w USA. Za jaką sprzedaż odpowiada ten rynek?

Sprzedaż Lindt & Sprüngli w roku obrotowym 2023 wyniosła 5,20 mld franków szwajcarskich (około 5,41 mld euro), wobec 4,97 mld rok wcześniej. Wynik ten przekłada się zatem na 10,3% wzrost rok do roku. Efekty walutowe, w szczególności osłabienie dolara amerykańskiego i euro, doprowadziły do niższego wzrostu we frankach szwajcarskich o 4,6%.

Zysk operacyjny (EBIT) odnotował wzrost o 9,2% rok do roku, osiągając 813,1 mln CHF (w poprzednim roku: 744,6 mln CHF). Daje to marżę EBIT na poziomie 15,6% (w poprzednim roku: 15,0%). 

Dochód netto również wykazał wzrost, osiągając 671,4 mln CHF (w poprzednim roku: 569,7 mln CHF), co dało zwrot ze sprzedaży na poziomie 12,9% (w poprzednim roku: 11,5%). 

Europa wciąż na czele. Lindt & Sprüngli rozwija obecność w USA

W tym czasie kluczowym regionem dla Lindt & Sprüngli była Europa. Producent odnotował tam sprzedaż na poziomie 2,41 mld CHF, wobec 2,30 mld CHF rok wcześniej. Region wzrósł organicznie o 9,1%, przy dwucyfrowym wzroście na wielu rynkach europejskich, w tym w Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Europie Wschodniej.

Ameryka Północna, po 11,0% wzroście rok do roku, odpowiadała w 2023 roku za 2,11 mld CHF sprzedaży. Producent w ostatnim czasie stopniowo zwiększa swoją obecność w tym regionie. Jak podaje Lindt & Sprüngli, w USA firma koncentruje się na segmencie premium, który jest obsługiwany przez globalną markę Lindt oraz nasze lokalne marki premium Ghirardelli i Russell Stover.

Segment "Reszta świata" odpowiadał w tym czasie za 0,68 mld CHF sprzedaży. Wzrost organiczny wyniósł 12,9%. "Biznes był szczególnie silny w Japonii i Brazylii, a Australia utrzymała pozycję kraju o największych przychodach ze sprzedaży w tym segmencie" - podaje Lindt & Sprüngli.

Firmowe sklepy Lindt & Sprüngli z dwucyfrowymi wzrostami

Global Retail, w ramach którego Lindt & Sprüngli prowadzi sklepy i e-sklepy pod markami Lindt, Ghirardelli i Russell Stover, odnotował w roku sprawozdawczym wzrosty. Sprzedaż w sklepach odnotowała dwucyfrowy wzrost organiczny we wszystkich regionach rynkowych (łącznie 16,5%). 

Wzrost ten producent z jednej strony przypisuje wyższej sprzedaży w poszczególnych sklepach, a z drugiej - wciąż rosnącej liczbie placówek. Na koniec roku firma posiadała już bowiem 523 sklepy, wobec około 500 placówek na koniec I półrocza.


foto: mat. prasowe

Reklama