Hochland stawia na partnerstwo z dostawcami mleka. Jak to wygląda w praktyce?

Hochland stawia na partnerstwo z dostawcami mleka. Jak to wygląda w praktyce?

Hochland Polska skupuje mleko od ponad 500 dostawców z rejonów zwanych "zielonymi płucami Polski". Podstawą tej współpracy jest partnerstwo i stałe poszerzanie kompetencji w zakresie zrównoważonej produkcji. Spotkania szkoleniowe dla dostawców mleka są zatem w Hochland tradycją – odbywają się od około 20 lat. Już w marcu rusza Akademia Nowoczesnego Hodowcy.

Współpraca z Hochland Polska. Jak to wygląda od środka?

Hochland Polska współpracuje z producentami mleka z Mazowsza, Podlasia i Lubelszczyzny. Są to gospodarstwa rodzinne, dostarczające mleko od wielu lat, niejednokrotnie od trzech pokoleń.

Partnerstwo z dostawcami mleka zostało w 2015 roku wpisane w strategię firmy Hochland i od tego czasu Dział Współpracy z Dostawcami Mleka dokłada swoją cegiełkę do zrównoważonej produkcji. Obu stronom zależy na tym, aby przy zachowaniu racjonalnych kosztów, produkować żywność w sposób mniej inwazyjny dla środowiska.

Interesy rolników reprezentuje Rada Konsultacyjna, a regularne spotkania z jej przedstawicielami dają możliwość omawiania bieżącej sytuacji w firmie i w terenie skupowym. To także doskonały moment na dzielenie się sukcesami i rozwiązywanie ewentualnych problemów.

Jedną ze skutecznych praktyk jest konkurs na Najlepszego Dostawcę Hochland, w którym oprócz jakości produkowanego mleka, ilości i dokonanego progresu, doceniany jest także dobrostan zwierząt i rozwiązania proekologiczne w  gospodarstwach.

Hochland promuje przede wszystkim dobry skład mleka, tj. zawartość tłuszczu i  białka. W związku z tym staramy się uświadamiać rolników, że mają realny wpływ na ostateczną stawkę za mleko w skupie. Doceniamy ich też za jakość, w tym odpowiednią zawartość tłuszczu i białka. Dzięki temu hodowcy mogą zyskać dodatkowo ok. 3-4 grosze/l produkowanego mleka. Mówimy o tym podczas licznych szkoleń i w ramach pracy bezpośrednio w gospodarstwach. Chcemy pokazywać młodym ludziom, że produkcja mleka jest potrzebna, może przynosić satysfakcje i pieniądze.

Renata Przezwicka, Kupiec Strategiczny w Hochland Polska

Hochland współpracuje także z najważniejszymi branżowymi organizacjami zewnętrznymi, takimi jak Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Polska Izba Mleka oraz Związek Polskich Przetwórców Mleka.

Akademia Nowoczesnego Hodowcy 2024

Podczas lutowego szkolenia dla Dostawców Mleka Hochland, które zorganizowane zostało przy wsparciu merytorycznym Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, firma Hochland zaprezentowała swój najnowszy projekt.

Zaprosiliśmy naszych Dostawców do Akademii Nowoczesnego Hodowcy, która będzie cyklem szkoleń dla Dostawców Mleka Hochland i rozpocznie się pierwszym szkoleniem już na początku marca 2024. Ilość miejsc w Akademii jest ograniczona, ale wszystkich chętnych zapraszamy do kontaktu z Koordynatorem ds. Skupu Hochland, który współpracuje z danym gospodarstwem. Jeśli zainteresowanie będzie większe niż ilość zaproponowanych obecnie miejsc, to zorganizujemy drugą edycję Akademii jesienią.

Marcin Boruc, Kierownik Działu Współpracy z Dostawcami Mleka w Hochland Polska

foto: mat. partnera

Reklama