Alpro odpowiada na wzrost sprzedaży w kategorii skyr. Jest roślinna nowość

Alpro odpowiada na wzrost sprzedaży w kategorii skyr. Jest roślinna nowość

Należąca do Danone roślinna marka Alpro wprowadziła nowy smak alternatywy dla skyra oraz powiększyła opakowanie już znanego klientom sojowego zamiennika jogurtu sojowego. Działania te, jak zaznacza producent, są odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy mają sięgać po produkty roślinne coraz częściej. 

Roślinna alternatywa dla skyra i sojowy jogurt w nowych odsłonach

Do portfolio Alpro właśnie dołączyła nowość – roślinna alternatywa dla skyra z truskawkami w opakowaniu o pojemności 400 g. Z kolei miłośnicy sojowej alternatywy dla jogurtu z jagodami od Alpro mogą się cieszyć większym opakowaniem swojej ulubionej przekąski, dzięki wprowadzeniu do oferty produktu w opakowaniu 400 g (obok dostępnego do tej pory wariantu 150 g).

Zarówno roślinna alternatywa dla skyra, jak i sojowa alternatywa dla jogurtu od Alpro są wytwarzane na bazie soi wolnej od modyfikacji genetycznej i zawierają żywe kultury bakterii. Oba produkty, jak podaje producent, przy naturalnie niskiej zawartości tłuszczu i kwasów nasyconych, są bogate w białko roślinne, co czyni je pożywnymi przekąskami. 

Rynek roślinnych zamienników rośnie. Alpro widzi potencjał w kategorii skyr

Według danych NielsenIQ, na które powołuje się Danone, kategoria roślinnych zamiennik odnotowała w 2023 roku dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zarówno w ujęciu wartościowym, gdzie wzrost przekroczył 17%, jak i wolumenowym (14,5%) [1]. Rozwój oferty alternatyw dla nabiału wydaje się być zatem nieuniknionym kierunkiem dla Alpro.

Szczególne zainteresowanie – jak zaznacza Dominika Wujcik, menedżerka marki Alpro – widoczne jest w przypadku wysokobiałkowych produktów typu skyr. "W minionym roku wartość sprzedaży tych produktów mlecznych wzrosła o ponad 40% [2]" – dodaje. 

Znacznie rosła także cała kategoria produktów wysokobiałkowych. W tym przypadku wzrost na przestrzeni 2023 roku wyniósł niemal 83% w porównaniu do 2022 roku [3].


foto: mat. prasowe

[1] Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana sprzedaży wolumenowej i wartościowej, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta).
[2] Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana wartości sprzedaży w % w okresie skumulowanym w1-w52 2023 w porównaniu do okresu skumulowanego w1-w52 2022, kategoria: jogurty, segment: skyr (klasyfikacja własna Klienta).
[3] Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana wartości sprzedaży w % w okresie skumulowanym w1-w52 2023 w porownaniu do okresu skumulowanego w1-w52 2022, kategoria: świeże produkty mleczne, segment: wysokobiałkowe/inne (klasyfikacja własna Klienta). 

Reklama