To koniec Barbora w Polsce. Litewski gigant nie przewidział spadku popytu po pandemii

To koniec Barbora w Polsce. Litewski gigant nie przewidział spadku popytu po pandemii

Spożywczy sklep internetowy Barbora, który działał na terenie Trójmiasta, Warszawy, Katowic i Łodzi, kończy swoją działalność w Polsce. Planowane wycofanie się z rynku nastąpi 3 marca 2024. 

Barbora nie przewidziała spadku popytu po pandemii

Barbora, której właścicielem jest litewska Grupy Maxima, zadebiutowała w Polsce w 2021 roku jako odpowiedź na znaczny wzrost popytu związany z wybuchem pandemii. Po roku funkcjonowania na krajowym rynku firma informowała osiągnięciu progu 35 tys. aktywnych kupujących oraz dążenia do celu, jakim jest pozostanie graczem numer 1 w sektorze e-grocery w Polsce. Kolejne dwa lata brutalnie zweryfikowały biznes litewskiej firmy. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Firma nie przewidziała tak znaczącego spadku popytu po pandemii. Jak wyjaśnia Viktoras Juozapaitis, dyrektora należącej do Grupy Maxima spółki RADAS, UAB, która kontrolowała Barbora Polska, "po zakończeniu pandemii wzrost zapotrzebowania na te usługi znacząco spowolnił. Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań, dlatego w tym momencie podjęto decyzję o zakończeniu działalności Barbory w Polsce i skoncentrowaniu się na działaniach w krajach bałtyckich". 

Ostatnie chwile Barbora w Polsce

Oficjalne zamknięcie sklepu online Barbora ma nastąpić w niedzielę 3 marca 2024 roku. Po tym czasie litewskie e-grocery zniknie z polskiego rynku. Jak informuje firma, wszyscy zwolnieni pracownicy zostaną rozliczeni zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami, otrzymując należne im odszkodowania.

Barbora będzie kontynuowała swoją działalność na pozostałych rynkach. Mowa o Litwie, gdzie funkcjonuje już od 10 lat, oraz Łotwie i Estonii, w których działa od 2018 roku.

Mimo wycofania się e-grocery Barbora z rynku, Grupa Maxima nie rezygnuje z Polski, która w dalszym ciągu pozostaje jednym z głównych kierunków rozwoju. Grupa zamierza inwestować w szyld Stokrotka, którego jest właścicielem, i który to w ostatnim czasie zwiększył zakres usług o dostawy zakupów do domu.


foto: mat. prasowe

Reklama