MAKRO Polska świętuje 30-lecie działalności na polskim rynku. Pierwsza hala sieci została otwarta w lutym 1994 roku w Warszawie. Z okazji jubileuszu firmy planowane są liczne wydarzenia, m.in. publikacja pierwszego raportu ESG i otwarcie Akademii Inspiracji w Warszawie – w odświeżonej, innowacyjnej odsłonie.
Historia MAKRO w Polsce
Uroczyste otwarcie pierwszej hali MAKRO odbyło się 23 lutego 1994 roku i zapoczątkowało działalność firmy w Polsce. Początkowo placówki działały w modelu cash&carry, który polegał na stacjonarnej sprzedaży produktów za gotówkę. Wraz z ewolucją rynku nastąpiło poszerzenie modelu biznesowego o aktywną dystrybucję, wielokanałowy model hal, liczne rozwiązania dla klientów profesjonalnych i szeroko pojętą edukację, której naturalne centrum stanowi Akademia Inspiracji.
Sieć rozwija się, nieustannie poszerzając asortyment oraz zakres wsparcia dla klientów profesjonalnych. Odpowiadając na pytanie o to, ile sklepów ma MAKRO, należy wspomnieć o tym, że na rynku działa obecnie 29 hal MAKRO w modelu MFC, czyli Wielokanałowego Centrum Zaopatrzenia Klienta, o łącznej powierzchni sprzedażowej 250 tys. mkw. Poza tym firma posiada również dwa centra dystrybucyjne w Pruszkowie i Mirkowie oraz dwie Akademie Inspiracji MAKRO – w Krakowie i Warszawie.
Świętowanie 30-lecia czast start!
Pierwsze targi jubileuszowe MAKRO zaadresowane do klientów odbyły się 23 lutego br. w hali nr 1 MAKRO, zlokalizowanej w Warszawie, przy Alejach Jerozolimskich. Na wydarzeniu obecna była także nasza redakcja. Pełną relację z wydarzenia można zobaczyć pod linkiem: MAKRO Polska obchodzi 30-lecie działalności [FOTO].
W tym wyjątkowym dniu MAKRO otworzyło również swoją nową siedzibę główną, położoną tuż przy hali nr 1 w Warszawie. Dzięki bezpośredniemu połączeniu biura z halą oraz Akademią Inspiracji, firma chce, aby pracownicy sieci byli jeszcze bliżej klientów i codziennego biznesu.
Sieć działając na polskim rynku od 30 lat zapewnia klientom Traders dostęp do szerokiego wachlarza produktów marki własnej oraz możliwość dołączenia do sieci franczyzowej ODIDO, która zrzesza pod swoim szyldem 1800 sklepów w całej Polsce. MAKRO Polska oferuje również liczne rozwiązania dedykowane klientom sektora gastronomicznego, takie jak między innymi szkolenia i warsztaty kulinarne oraz spotkania integrujące branżę.
Istotnym aspektem działalności sieci jest realizacja założeń strategii odpowiedzialnego biznesu, w ramach której firma dba o rozwój kultury bezpieczeństwa żywności oraz bierze udział w inicjatywach na rzecz minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko i przeciwdziałania marnotrawstwu żywności. W jubileuszowym roku MAKRO Polska planuje opublikować pierwszą edycję raportu ESG.
foto: mat. prasowe