PSH Lewiatan podsumowuje rok. Ile sklepów ma już sieć Lewiatan?

PSH Lewiatan podsumowuje rok. Ile sklepów ma już sieć Lewiatan?

Franczyzowa sieć sklepów Lewiatan zakończyła 2023 rok z obrotami na poziomie 16,6 mld złotych. Oznacza to wzrost o 9% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W tym czasie sieć znacznie zwiększyła także liczbę sklepów.

Liczba sklepów Lewiatan 2024

W minionym roku Polska Siec Handlowa Lewiatan powiększyła liczbę zrzeszanych sklepów o 189 nowych placówek. W tym samym czasie zostało zamkniętych 156 sklepów. Bilans jest zatem korzystny dla Lewiatana, ponieważ dzięki nowym otwarciom łączna powierzchnia sklepów zwiększyła się o 11 tys. mkw., a średnia powierzchnia sali sprzedaży wzrosła do ponad 194 mkw. 

Ostatniego dnia grudnia 2023 roku liczba sklepów w Lewiatan w Polsce wyniosła 3229 placówek. Sieć oficjalnie zakończyła także pilotaż konceptu sklepów mniejszego formatu Lewiatan express, w ramach którego funkcjonuje teraz ponad 50 sklepów.

Lewiatan zwiększa udziały w rynku

Łączne obroty Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan w 2023 roku osiągnęły poziom 16,6 mld złotych i były o 9% wyższe niż rok wcześniej.

Mimo wymagającej sytuacji ekonomicznej, spadku koniunktury gospodarczej i nastrojów konsumenckich, a przez to niższej skłonności przedsiębiorców do inwestycji zrealizowaliśmy zakładane cele ekspansji. Osiągnięte wzrosty obrotów pozwoliły nam na dalsze zwiększenie udziału w rynku w segmencie sklepów 0-500 mkw.

Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.

Mimo znaczego wzrostu obrotów i liczy sklepów, sieć nie kryje obaw co do nadchodzących miesięcy. Przeczytaj, co powiedział prezes PSH Lewiatan o najbardziej newralgicznych elementach.

Sieć rozwija swoje marki własne

Miniony rok stał również pod znakiem zmian w portfolio marki własnej sieci. W 2023 roku po niemal 13% wzroście rok do roku po raz pierwszy marka własna przekroczyła miliard wartości sprzedaży zajmując tym samym nieco ponad 6% udziałów w sprzedaży Lewiatana.

Podczas minionych 12 miesięcy w ofercie sieci pojawiło się sporo nowyc marek własnych. Jak zapowiada Robert Rękas, na tym nie koniec. "Wdrażana strategia stanowi kolejny rozdział w jej rozwoju. Zakłada rozwój nowych, nieobecnych do tej pory w naszym portfolio kategorii, ale tez odświeżenie, nadanie właściwego charakteru dla produktów już istniejących" - podsumowuje.


foto: mat. prasowe

Reklama