Herbapol-Lublin działa w trendzie zrównoważonej produkcji już od wielu lat, natomiast w ostatnim czasie firma znacznie zintensyfikowała działania w obszarze optymalizacji opakowań. O wyzwaniach związanych ze zmianami prawnymi, a także wymaganiach sieci handlowych rozmawiamy z Karoliną Dzierżak, starszym kierownikiem ds. zakupów opakowań i rozwoju nowych produktów w Herbapol-Lublin.
Współpraca i odpowiednia komunikacja pomiędzy producentami i sieciami handlowymi jest kluczowa nie tylko dla budowania dostępności produktowej, ale także w kontekście wdrażania rozwiązań, których celem jest zbudowanie gospodarki w obiegu zamkniętym. Jak to wygląda w praktyce? Karolina Dzierżak z Herbapol-Lublin przyznaje, że sieci stawiają bardzo precyzyjne wymogi co do opakowań zbiorczych, co rodzi wiele wyzwań.
W ostatnich latach Herbapol-Lublin znacznie zintensyfikował działania w obszarze optymalizacji opakowań.
Sektor opakowań przeżywa ewolucję w kontekście zrównoważonej produkcji i rozwoju firm z sektora spożywczego. Nie bez znaczenia są unijne dyrektywy wspomagające gospodarkę o obiegu zamkniętym. Jak komentuje Karolina Dzierżak, zmiany te, wprowadzane bardzo szybko, są niemałym wyzwaniem zarówno organizacyjnym, jak i kosztowym.
Herbapol-Lublin już teraz wdraża szereg zmian, które odpowiadają na nowe wymogi. Jak informuje Karolina Dzierżak, jeszcze w tym roku na rynku pojawią się napoje HerbaLOVE ze zintegrowaną nakrętką. Następnym krokiem będzie zastąpienie butelki PET, butelką zawierającą przynajmniej 25% recyklatu.
Od przyszłego roku przepisy będą także zobowiązywać producentów do wprowadzenia systemu kaucyjnego i selektywnej zbiórki odpadów. "Przepisy nakładają na producentów konieczność umieszczania wzoru ustawowego z informacją o wysokości kaucji na opakowaniach, co wiąże się oczywiście ze zmianą na etykietach" – wyjaśnia Karolina Dzierżak.
foto: Karolina Dzierżak, starszy kierownik ds. zakupów opakowań i rozwoju nowych produktów w Herbapol-Lublin (mat. partnera)