Carrefour zmienia strategię komunikacji w Polsce

Carrefour Polska zmienia swoją strategię komunikacyjną, wprowadzając nową koncepcję kreatywną opartą na idei "misji zakupowych". Celem tego nowego podejścia do komunikacji marki, jest zaprezentowanie klientom kluczowych wyróżników sieci w Polsce.

Zgodnie z nową ideą, firma zamierza nie tylko pomagać swoim klientom zrobić zakupy, ale przede wszystkim zrealizować ich kluczowe życiowe potrzeby, bez względu na czas, miejsce czy cel jaki im przyświeca, ale zawsze w atrakcyjnych cenach. Nowy koncept opracowany przez Saatchi & Saatchi pojawił się w całościowej komunikacji marki: kampaniach TV, digitalu, social mediach oraz materiałach in-store.

"Misje zakupowe" w wykonaniu Carrefour

Carrefour zdecydował się na wprowadzenie koncepcji "misji zakupowych" w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania polskich konsumentów. Jak zauważa detalista, w zależności od sytuacji czy aktualnej potrzeby, swobodnie wybierają oni czas, miejsce i sposób, w jaki zrobią zakupy.

Zdajemy sobie sprawę, że typowy klient odwiedza kilka różnych rodzajów sklepów, dlatego chcemy dostarczać mu rozwiązania, które będą wprost odpowiadać na konkretne potrzeby lub konieczności. Nasza koncepcja 'Misji zakupowych' realizuje takie podejście w praktyce.

Robert Stupak, dyrektor marketingu, digital, e-commerce i IT w Carrefour Polska

Co to właściwie oznacza?

"Misje zakupowe" to specjalistyczne trade-marketingowe pojęcie, które w nowej strategii Carrefour zostało zaimplementowane wprost do warstwy kreatywnej. W tej formule narracja została oparta na tym, jak sklepy tej sieci odpowiadają na życiowe potrzeby swoich klientów.

Misje, jako centralny element tej koncepcji, mają pozwalać klientom Carrefour na spełnienie swoich potrzeb w sposób bardziej celowany i skoncentrowany. Przykładem może być "MISJA: Zdrowe jedzenie jak mama kazała", ktora dostarczy klientom konkretny cel zakupowy, np. zdrową i świeżą żywność. 

Za przygotowanie nowej koncepcji kreatywnej odpowiada Saatchi & Saatchi, z która sieć współpracuje od 2009 roku. Spoty w ramach nowej kampanii wyreżyserował Piotr Janowski, za produkcję reklam odpowiada Tank Production, a za część postprodukcyjną Prodigious. Planowaniem mediów zajął się dom Arena Media.


foto: mat. prasowe