Upfield chce zastąpić papierowymi opakowaniami 2 miliardy plastikowych kubków do 2030 roku. Ten ruch pozwoli na uniknięcie ponad 25 tys. ton plastikowych odpadów rocznie. Pierwsze papierowe opakowania na masło pojawiły się na rynku autryjackim jeszcze w 2023 roku pod marką Flora Plant. W tym roku Upfield planuje wprowadzenie kolejnych produktów, także w innych krajach europejskich.
Upfield stawia milowy krok w realizacji strategii redukcji plastiku
Zaprezentowane przez Upfield wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowania roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia są pierwszymi tego rodzaju kubkami na świecie. Wprowadzenie ich na rynek poprzedziły lata badań prowadzonych we współpracy z Footprint, MCC i Pagès Group.
Działanie to wpisuje się w strategię realizowaną przez lidera w produkcji żywności roślinnej. Przypomnijmy, że Upfield zamierza do 2030 roku zredukować plastik o 80%. Docelowo, do tego roku producent planuje zastąpić 2 miliardy plastikowych opakowań papierowymi kubkami.
Papierowe opakowania na roślinne tłuszcze
Kubki dla produktów Upfield są zrobione ze sprasowanych na mokro włókien celulozowych, dzięki czemu pozostają odporne na działanie wody i tłuszczu, nadają się także do recyklingu wraz z innymi odpadami z papieru.
Kubki uzyskały Conventional Plastic Free Certificate, a do ich produkcji wykorzystuje się papier z certyfikatem PEFC. Upfield podejmuje starania, aby przed 2025 r. opakowania te otrzymały także certyfikat poświadczający możliwość kompostowania w warunkach domowych.
W przeciwieństwie do innych tego typu opakowań, papierowe kubki Upfield nie mają plastikowego wypełnienia, dzięki czemu nadają się do recyklingu razem z innych odpadami z papieru, co potwierdziła jedna z najważniejszych europejskich firm zajmujących się recyklingiem.
foto: mat. prasowe