Wyborowa Pernod Ricard zdradza plany. Na jakim segmencie skupi się producent?

Wyborowa Pernod Ricard zdradza plany. Na jakim segmencie skupi się producent?

Wyborowa Pernod Ricard podsumowuje 2023 rok. W tym czasie firma utrzymała wiodącą pozycję w kategorii whisky, wzmocniła obecność na kluczowych rynkach eksportowych, a także zwiększyła dwukrotnie swoje zdolności logistyczne. Jakie plany ma producent na nadchodzące 12 miesięcy.

Mocna pozycja w segmencie, który znacznie ucierpiał przez inflację

Ostatni rok był wymagającym czasem dla całej branży alkoholowej. Wyzwania nie ominęły także Wyborowej Pernod Ricard, która posiada w swoim portfolio takie marki jak Absolut, Ostoya, Ballantine's, Chivas czy The Glenlivet. Mimo spadku częstotliwości konsumpcji alkoholi mocnych z segemntu premium, producent umocnił pozycję lidera w kategorii whisky.

W tak zmiennym otoczeniu, kiedy rosną koszty utrzymania, konsumenci zmienili swoje przyzwyczajenia, szukając najlepszych ofert w dyskontach, wśród marek własnych, czy skupiając się na zakupach niezbędnych artykułów. Zdecydowanie spadła częstotliwość zakupów mocnych alkoholi z kategorii premium, ale widać też, że silne marki w dalszym ciągu przyciągają klientów do tego segmentu, szczególnie w kategorii whisky. 

Fabrice Audan, CEO Pernod Ricard Central Europe & Eastern Europe

Segment ten reprezentuje Ballantine’s Finest, która jest obecnie największą marką w kategorii whisky, z udziałem w rynku sięgającym 17,4% (stan na koniec października ubiegłego roku), jest też największą marką w segmencie mainstream, gdzie odpowiada za blisko 29,5% sprzedaży tego segmentu – w ujęciu wolumenowym oraz 29,6% – wartościowo. 

Poza tym Ballantine's zachował pozycję lidera w kategorii whisky smakowych. Udział różnych wariantów tej marki opiewa na ponad 38,5% rynku – wynika z danych NielsenIQ. Dynamiczny zanotował także flagowy wariant Jameson Original, którego sprzedaż wzrosła o 53% rok do roku, odpowiadając już za 18,3% udziałów w rynku [1].

Mocny nacisk na kategorię whisky

Wyborowa Pernod Ricard nie spoczywa jednak na laurach. W 2024 roku zamierza w dalszym ciągu wspierać swoje wiodące marki w segmencie whisky. Mowa w tym przypadku przede wszystkim o brandach Ballantine's, Jameson i Chivas. Poza tym producent skupi się także na produktach w dynamicznie rozwijających się kategoriach rumu i ginu. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Dwukrotnie wyższe zdolności logistyczne

Pod koniec kwietnia ubiegłego roku Wyborowa Pernod Ricard uruchomiła w Zielonej Górze nowoczesne centrum dystrybucyjne, które zwiększyło dwukrotnie zdolności logistyczne firmy. Inwestycja obejmowała wybudowanie hali wraz z niezbędną infrastrukturą – powierzchnie magazynowe o pojemności 11 tys. miejsc paletowych, pomieszczenia techniczne, biurowo-socjalne, a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń.

Nowe centrum dystrybucyjne wykorzystuje rozwiązania pro-środowiskowe – energia elektryczna pochodzi ze źródeł odnawialnych, a wykorzystywane w magazynie wózki widłowe są  bez-emisyjne. 


foto: Fabrice Audan, CEO Pernod Ricard Central Europe & Eastern Europe (mat. prasowe)

[1] Źródło danych: NielsenIQ, Retail Audit, Total Poland (Food), skumulowany okres 44. tydzień 2022 – 43. tydzień 2023, kategoria: Whisky.

Reklama