Żabka łączy siły z zagraniczną konkurencją. Cel jest oczywisty

Żabka łączy siły z zagraniczną konkurencją. Cel jest oczywisty

Grupie Żabka nie wystarcza miano innowatora na polskim rynku. Dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów convenience łączy siły z trzema zagranicznymi detalistami. Chcą wspólnie poszukiwać nowatorskich rozwiązań.

W ramach wspólnego programu Disrupt Retail, Grupa Żabka zamierza działać razem z największym niemieckim detalistą EDEKA, portugalskim liderem rynku detalicznego żywności MC oraz izraelską siecią Shufersal. Łącznie wszystkie te przedsiębiorstwa skupiają około 22 tys. sklepów.

Rozwój Grupy Żabka nie zatrzymuje się na Polsce

Disrupt Retail to międzynarodowy program, którego celem jest znalezienie innowacyjnych rozwiązań opartych na technologii, które wyniosą branżę retail na wyższy poziom. Mogą się do niego zgłaszać startupy i twórcy projektów.

W ramach programu Disrupt Retail detaliści poszukują rozwiązań ze szczególnym naciskiem na 3 główne obszary:

  • In-Store Operations (rozwiązania, które usprawnią procesy w sklepie, zwiększą produktywność pracowników i poprawią doświadczenie zakupowe klienta),
  • Retail Media (przełomowe rozwiązania w zakresie technologii reklamowych, wyświetlaczy cyfrowych, rzeczywistości rozszerzonej i wszelkich innych mediów, które przesuwają granice i wykorzystują cały potencjał mediów detalicznych),
  • Data & Customer Insights (innowacyjne platformy lub narzędzia, które mogą wykorzystać, przeanalizować i przekształcić ogromną pulę danych w strategie, które można wykorzystać w praktyce).

Udział w programie jest szansą na pilotaż w czterech różnych firmach. Każdy detalista będzie miał szansę na indywidualną współpracę z wybranym startupem, co otwiera nowe perspektywy zarówno dla sektora detalicznego, jak i innowacyjnych przedsiębiorców. 

Disrupt Retail - jak się zgłosić?

Zgłoszenia do Disrupt Retail przyjmowane są do 4 lutego br. Wziąć udział w programie mogą jednak wyłącznie te organizacje, których rozwiązania znajdują się na poziomie dojrzałości umożliwiającym przeprowadzenie weryfikacji i/lub testów pilotażowych. Nie będą brane pod uwagę rozwiązania znajdujące się na etapie pomysłu.

Projekt można zgłosić za pośrednictwem strony internetowej Disrupt Retail. Twórcy projektów, które wejdą w etap pilotażu, zostaną poinformowani o możliwości współpracy w marcu 2024 roku. 


foto: mat. prasowe