Branża handlowa, podobnie jak wiele innych segmentów działalności, ma znajdować się obecnie w trendzie rosnącej popularności i zastosowania sztucznej inteligencji. Wiele firm zajmujących się handlem ma planować zwiększenie inwestycji w AI w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy oraz poszukiwać rozwiązań, które poprawią zrozumienie i spełnienie oczekiwań klientów.
O rosnącym znaczeniu AI w świecie handlu świadczyć mają między innymi dane, na które powołuje się producent chipów Nvidia, które pokazują, ze już 60% firm z tej branży deklarowało plany związane ze zwiększeniem nakładów inwestycyjnych na ten cel, a także badanie Gantnera. W jaki sposób sztuczna inteligencja rzeczywiście może ułatwić pracę w sektorze?
Inteligentne narzędzia w handlu
Coraz więcej firm korzysta dziś z rozwiązań wykorzystujących inteligentne algorytmy. Ma to swoje zastosowanie również w branży handlowej.
Zgodnie z danymi Nvidia, najbardziej popularnymi obszarami, w jakich są obecnie wykorzystywane inteligentne algorytmy mają być: analiza danych, personalizacja rekomendacji dla klientów, marketing czy zarzadzanie zapasami.
Wzorce zachowań zakupowych
Sztuczna inteligencja może także wykazać się w sklepach, które są jednocześnie miejscami uzupełniającymi wielokanałową sprzedaż wielu marek. AI może na przykład wspierać w automatycznej segmentacji punktów sprzedaży, która pozwala łatwiej i sprawniej docierać do konsumentów ze ofertą.
Choć wizja wykorzystania AI w handlu wydaje się być kusząca - nie brakuje także wyzwań. Te, według analizy przeprowadzonej przez Google Clout, będą głównie dotyczyły specjalistów.
Dane zebrane przez Nvidia wskazują, że najbardziej poszukiwani będą analitycy danych (wskazywało to 77 proc. ankietowanych), inżynierowie uczenia maszynowego (69 proc.) oraz specjaliści ds. sztucznej inteligencji (78 proc.).
Dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez firmę Nvidia.
foto: stockadobe(Kiattisak)