Spożywczy gigant pozwał znaną sieć handlową. Poszło o plakaty w sklepach

Spożywczy gigant pozwał znaną sieć handlową. Poszło o plakaty w sklepach

Sprawa dotyczy Unilevera, który posiada w swoim portfolio takie marki jak Magnum, Persil czy Dove. Producent pozwał francuską sieć  Intermarche w związku z plakatami, które pojawiły się w niektórych sklepach. Te dotyczyły mniejszych gramatur produktów.

Plakaty, które można było zobaczyć w nielicznych sklepach Intermarche, miały wskazywać na stosowany przez Unilevera tzw. downsizing. To działanie, które polega na zmniejszeniu gramatury produkty bez znacznej ingerencji  w opakowanie przy zachowaniu tej samej lub wprowadzeniu wyższej ceny. 

Hasła o downsizingu w sklepach

Wśród haseł widocznych na plakatach można było przeczytać m.in. o Magnumie, który "kiedyś znaczył więcej" i którego to gramatura miała zmniejszyć się w ostatnim czasie o 70 gramów. O sprawie donosi niemiecki Retail Detail.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Spożywczy gigant miał już nawet podjąć kroki w celu rozwiązania konfliktu. Producent wysłał bowiem dedykowanych pracowników do supermarketów. Ci mieli żądać zaprzestania stosowania tej komunikacji. Na niewiele się to jednak zdało.

Pozew trafił do sądu, co potwierdziła już również należąca do Grupy Muszkieterów sieć Intermarche. Przesłuchanie jest zaplanowane na 31 stycznia br. 

Intermarche nie było pierwsze

Downsizing jest procederem, który ma miejsce od zawsze. Jednak w dobie rosnącej inflacji, kiedy konsumenci szczególnie patrzą na działania producentów, praktyka ta znacznie wyszła na światło dzienne. Zwracali na to uwagę zarówno konsumenci, jak i media, a nawet - sieci handlowe.

We wrześniu 2023 roku francuski Carrefour wywiesił w wybranych sklepach ostrzeżenia cenowe. Tymi były oznaczone produkty, których objętość lub waga spadła przy jednoczesnym wzroście ceny u dostawcy. 


foto: stockadobe)bodnarphoto)

Reklama