Kaufland stworzył własny świat w metaversum i połączył go ze światem offline. Jak?

Kaufland stworzył własny świat w metaversum i połączył go ze światem offline. Jak?

Kaufland już od pewnego czasu udowadnia, że nadąża za trendami. Sieć działa już we wszystkich kanałach komunikacji, w których obecni są jej klienci. Do TikToka, Instagrama, Facebooka, Pinteresta i WhatsApp dołącza właśnie nieco inna wirtualna rzeczywistość.

Kaufland rozpoczyna kolejną przygodę w wirtualnej przestrzeni. Dokładniej mowa o platformie Roblox, która jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się tego typu infrastruktur gamingowych. Na platformie użytkownicy mogą tworzyć własne gry komputerowe i udostępniać je innym, co czyni ją jednocześnie siecią społecznościową. Kaufland postanowił z tego skorzystać.

Kaufland World już dostępny w Roblox

Sieć stworzyła własną przestrzeń na platformie. Nosi ona nazwę "Kaufland World" (z ang. świat Kaufland).W „Kaufland World”, mającym charakterystyczny kształt litery „K”, użytkownicy mogą m.in. zbierać wirtualne owoce i warzywa, przygotowywać smakowite dania oraz sprawdzić swoje umiejętności w poszukiwaniu skarbów.

Widzimy bardzo duży potencjał w rozwiązaniach oferowanych przez platformę Roblox, dlatego postanowiliśmy stworzyć naszą autorską wirtualną rzeczywistość. Jest w niej duża dawka zabawy, ale także edukacji, która – mamy nadzieję – przypadnie do gustu wszystkim klientom sieci oraz użytkownikom platformy.

Marta Rumak, dyrektor Działu Digital w Kaufland Polska

Kaufland wprowadził do gry walor edukacyjny, tworząc zadania, które mają przybliżyć użytkownikom tematykę świadomego odżywiania i ograniczenia marnowania żywności. 

Połączenie świata online i offline

Wirtualny "Kaufland World" ma jednak wiele wspólnego z praktyką zakupową znaną nam ze świata realnego. Sieć umożliwia bowiem graczom zbieranie punktów Kaufland Card - podobnie jak ma to miejsce w przypadku codziennego korzystania z karty lojalnościowej w sklepach sieci w rzeczywistości. 

Aby otrzymać punkty Kaufland Card gracz musi uratować przed zmarnowaniem produkty, które zostały zebrane, ale nie są potrzebne do przygotowania potraw. Punkty lojalnościowe zebrane w ramach gry można następnie wykorzystać do odblokowania kolejnych funkcji, stroju dla awatara lub zakupu określonych przedmiotów. Ponadto użytkownicy mogą zdobywać „punkty świeżości” po pokonaniu toru przeszkód, przygotowaniu koktajli czy innych dań, w czym pomogą dedykowane przepisy. 

"Kaufland World" nie jest pierwszym działaniem niemieckiej sieci w świecie gamingu. Wcześniej detalista stworzył także wirtualną wyspę w grze Animal Crossing. 


foto: mat. prasowe

Reklama