Kantar: Co piąty konsument kawy wybiera roślinną alternatywę mleka

Kantar: Co piąty konsument kawy wybiera roślinną alternatywę mleka

Choć to mleko krowie w dalszym ciągu wybierane jest przez większość konsumentów jako towarzysz kawy, widać rosnącą popularność roślinnych alternatyw. Widać to zarówno po rosnącej szerokości półek sklepowych z tym asortymentem, jak też deklaracjach Polaków.

Ile kawy dziennie piją Polacy?

Polacy spożywają średnio 2,4 kawy dziennie – wynika z najnowszej analizy Kantar przeprowadzonej na zlecenie Tchibo. Spośród osób deklarujących, że pije kawę, aż 87% robi to codziennie, a dokładnie połowa z nich – kilka razy dziennie . Najwięcej osób – 31% – sięga po dwie filiżanki każdego dnia, 30% – po jedną, a 22% – po trzy.

Ponad połowa konsumentów kawy, decyduje się na dodanie do niej mleka – krowiego lub jego roślinnego zamiennika. W grupie tej dominują przede wszystkim kobiety oraz młodzi dorośli

Kawa nie tylko z krowim mlekiem

Jak wynika z danych Kantar, znaczna większość, bo aż 77%, pija kawę z mlekiem krowim. Na wegańskie alternatywy decyduje się natomiast 19% kawoszy. Najczęściej sięgają oni po napój owsiany, sojowy lub kokosowy.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z DANYMI RYNKOWYMI I ANALIZAMI

SPRAWDŹ NOWE RAPORTY

Mając na względzie panujące trendy, marka Tchibo postanowiła uczcić obchodzony właśnie "Veganuary" wprowadzając wegańską alternatywę napoju sezonowego – Cappuccino z karmelem i gruszką. 

Dane pochodzą z badania "Coffee U&A", które zostało przeprowadzone w okresie 12.05-8.06.2022 na reprezentatywnej grupie respondentów, deklarujących spożywanie napojów kawowych, w dwóch modułach: moduł I n=3000 respondentów; moduł II n=1800 respondentów. Uczestnicy badania byli w wieku 16-69 lat, pochodzili z Polski. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza online. 


foto: unsplash

Reklama