Grupa Aldi Nord przeanalizowała cały asortyment produktowy i strukturę zakupów towarów. Wnioski zmotywowały detalistę do ustandaryzowania portfolio w sklepach.
Asortyment dostępny w sklepach należących do Aldi Nord ma być do siebie bardziej zbliżony. Pomoże w tym reorganizacja struktury zakupów. Na czym będzie polegać zmiana?
Aldi na zagranicznych zakupach
Zwiększając liczbę produktów kupowanych za granicą, detalista zamierza zmniejszyć różnice w produktach dostępnych w sklepach w różnych regionach Europy.
Jak donosi Lebensmittel Zeitung, ponad 75% asortymentu już wkrótce ma być pozyskiwane z zagranicy. To spora zmiana dla sieci, która do tej pory kupowała w ten sposób w zależności do kategorii, nawet 50% produktów.
Być bliżej z Aldi Sud
Standaryzując asortyment w sklepach Aldi Nord zamierza także przybliżyć się nieco do Aldi Sud. Przypomnijmy, że Aldi Nord jest grupą, która skupia placówki sieci zlokalizowane w północnej części Niemiec. Poza tym Aldi Nord inwestuje przede wszystkim w ekspansję sieci w Europie.
Aldi Sud z kolei to grupa skupiająca sklepy w południowej części Niemiec, dla której kluczowym rynkiem zagranicznym są Stany Zjednoczone. Obydwie grupy, choć dzielą ze sobą nazwę, mają różne struktury zakupowe oraz strategie rozwoju.
foto: mat. prasowe