Specjalna plansza z definicją mowy nienawiści jest emitowana zamiast reklam Wedla na antenie Telewizji Republika. W ten pożyteczny sposób producent czekolady postanowił wykorzystać wykupiony z wyprzedzeniem czas antenowy.
Wedel był jedną z wielu firm, które na początku stycznia poinformowały o wycofaniu swoich reklam z Telewizji Republika. Była to odpowiedź na ksenofobiczne i rasistowskie komentarze emitowane na antenie. Wśród przedsiębiorców, którzy wycofali swoje reklamy znalazła się także IKEA, mBank, Carrefour czy Pyszne.pl. Wkrótce po tym mieli oni otrzymać informację o karach.
Kary za brak emisji reklam w TV Republika
Po wycofaniu swoich reklam z TV Republika, marki miały otrzymać informację od podmiotu Polsat Media, który odpowiada za sprzedaż pakietów reklamowych (w tym tego z TV Republiką), o karach grożących im za brak emisji ich spotów.
Według ustaleń press.pl, niektóre firmy zastanawiały się nad emisją spotów reklamowych w formie wideo promujących zaprzyjaźnione fundacje. Na jeszcze inny pomysł wpadł Wedel.
Nowa "reklama" Wedla w Telewizji Republika
Producent czekolady postanowił w oryginalny wykorzystać zakupiony wcześniej w ramach pakietu czas antenowy w Telewizji Republika. Wedel zamiast swoich reklam produktowych, przekazał do emisji planszę, na której znajduje się definicja mowy nienawiści autorstwa Rady Europy.
Jak przyznał sam Wedel, publikacja planszy ma być "symbolicznym wyrazem sprzeciwu wobec ksenofobicznym i rasistowskim wypowiedziom prezentowanym na antenie". Producent zamierza emitować planszę z definicją mowy nienawiści do momentu formalnego wycofania jego reklam ze stacji TV Republika.
foto: stockadobe(MOZCO Mat Szymański)/mat. prasowe