Brytyjski urząd Information Commissioner's Office (ICO) nałożył gigantyczną karę na niemiecką firmę HelloFresh, która zajmuje się dostarczaniem składników do gotowych posiłków. Sprawa dotyczy kampanii, w ramach której przedsiębiorstwo wysłało dziesiątki tysięcy komunikatów ze spamem.
Miliony niechcianych wiadomości
Jak podaje ICO, w trakcie trwającej 7 miesięcy kampanii będącej przedmiotem sprawy, HelloFresh wysłało 79 milionów wiadomości email i 1 milion wiadomości SMS zawierających spam. Nie o ilość jednak chodzi. Organ zauważył, że przedsiębiorstwo korzystało z danych osób, które niekoniecznie wyraziły na to zgodę.
"Wiadomości marketingowe były wysyłane na podstawie oświadczenia o wyrażeniu zgody, które nie zawierało żadnej wzmianki o wysyłaniu materiałów marketingowych za pośrednictwem wiadomości tekstowej i które było również dołączone do oświadczenia potwierdzającego wiek, co mogło w nieuczciwy sposób zachęcać klientów do wyrażenia zgody" – podaje w komunikacie ICO.
Setki tysięcy kary
Wiadomości były rozsyłane nie tylko do obecnych, ale także do byłych klientów HelloFresh. Jak wyjaśnia organ, także w tym przypadku nie dotrzymano odpowiednich zasad. "Klienci nie otrzymali wystarczającej informacji, że ich dane będą nadal wykorzystywane w celach marketingowych przez okres do 24 miesięcy po rezygnacji z subskrypcji" – czytamy.
Firma będzie teraz musiała zapłacić sporą karę za zbyt agresywną kampanię. Ta opiewa na 140 tysięcy funtów.
foto: HelloFresh (mat. prasowe)