Piwny gigant wprowadza dodatkowe dni urlopu dla osób w procesie leczenia niepłodności

Piwny gigant wprowadza dodatkowe dni urlopu dla osób w procesie leczenia niepłodności

Kompania Piwowarska, która zatrudnia w Polsce ponad 2,6 tys. pracowników, właśnie poinformowała o rozpoczęciu szczególnej inicjatywy. Producent wprowadził dodatkowe dni urlopowe dla pracowników, którzy zdecydowali się na terapię leczenia bezpłodności. Jednocześnie lider rynku piwa poinformował o wydłużeniu urlopu przysługującym ojcom.

O nowych inicjatywach, których celem jest wsparcie osób starających się o dziecko, a także świeżo upieczonych rodziców, Kompania Piwowarska poinformowała na swoich kanał social media. Dodatkowe dni urlopowe mają być dodatkowym wsparciem dla pracowników w szczególnych momentach życia.

Dodatkowy urlop dla pracowników na terapii leczenia niepłodności

"Starania o dziecko bywają niełatwe" – przyznała w mediach społecznościowych Kompania Piwowarska. W związku z tym, osoby zatrudnione w ramach struktur firmy, które znajdują się w procesie leczenia niepłodności, będą mogły od teraz liczyć na dwa dodatkowe dni wolnego.

Producent poinformował także o wydłużeniu urlopu ojcowskiego. Przypomnijmy, że zgodnie ze zmianami wprowadzonymi w 2023 roku w Kodeksie Pracy, 14-dniowy urlop ojcowski przysługuje każdemu pracownikowi będącemu ojcem niezależnie od przebywania matki na urlopie macierzyńskim. Kompania Piwowarska wychodząc na przeciw potrzebom młodych rodziców zdecydowała się wydłużenie tego urlopu o dodatkowe 2 tygodnie

Wsparcie w szczególnych momentach

Właściciel wielu piwnych marek już nie pierwszy raz angażuje się we wsparcie świeżo upieczonych rodziców, a także par starających się o dziecko. W 2023 roku producent zaangażował się w kampanię społeczną pod hasłem "Będę Tatą. Nie piję razem z nią". W ramach działań Kompania Piwowarska zachęcała mężczyzn do do wspierania swoich żon czy partnerek w ciąży w abstynencji.

Kompania Piwowarska, która na koniec 2022 roku zatrudniała 2669 pracowników produkuje piwa pod takimi markami jak: Tyskie, Dębowe, Lech, Żubr czy Książece. Zgodnie z danymi Nielsen (2022) zajmuje pierwsze miejsce na polskim rynku piwa z 33,4% udziałem w wolumenie sprzedaży. Jest także liderem na krajowym rynku piwa bezalkoholowego (Nielsen 2022).


foto: Tyskie Browary Książęce (mat. prasowe)

Reklama