Carrefour porównał 14 podstawowych produktów spożywczych dostępnych w sklepach sieci z ich odpowiednikami, które można znaleźć w Biedronce. Wyniki zestawienia są zaskakujące.
Carrefour versus Biedronka
W porównaniu wzięły udział wybrane produkty marki własnej z oferty Carrefour i Biedronki, a wśród nich tak popularne artykuły spożywcze jak mleko, margaryna, napoje gazowane, dżem, kawa czy sery. W tym celu 27 grudnia 2023 roku udano się do sklepu Biedronka przy ul. Głębockiej w Warszawie, a następnie do sklepu Carrefour.
Celem analizy porównawczej w obydwu sklepach zrobiono analogiczne zakupy, na które składało się 14 produktów spożywczych pod markami własnymi sieci. "Wynik porównania pokazuje, że ceny regularne tych produktów w sieci Carrefour są podobne, a nawet niższe od tych, które można znaleźć w sąsiadującym sklepie dyskontowym" - podaje w komunikacie Carrefour.
Wartość koszyka z zakupami zrobionymi w Biedronce wyniosła 82,12 zł. Analogiczne zakupy w sklepie Carrefour kosztowały natomiast 81,78 zł.
Zakupy równie tanie co w dyskontach
Analiza cen produktów w Carrefour i w Biedronce została przeprowadzona w ramach najnowszej kampanii francuskiej sieci. Jak komentuje Marta Baran z Carrefour Polska, jej celem jest pokazanie klientom, że zakupy w Carrefour mogą być równie tanie co w dyskontach, oferując jednocześnie nieporównywalnie większy asortyment.
Porównywanie cen produktów pomiędzy sieciami handlowymi nie jest niczym nowym w marketingowej komunikacji największych detalistów. Biedronka już od dawna powołuje się w swojej gazetce promocyjnej na analizę cen koszyka zakupowego pozycjonując siebie jako sklep tańszy od głównego konkurenta, jakim jest Lidl.
foto: mat. prasowe