Dino podsumowuje 2023 rok. Mniej nowych sklepów niż rok wcześniej

Dino podsumowuje 2023 rok. Mniej nowych sklepów niż rok wcześniej

Podczas 12 miesięcy 2023 roku sieć sklepów Dino powiększyła się o 250 nowych placówek, powiększając tym samym łączną powierzchnię sprzedaży o ponad 100 tys. mkw.

Dino zwalnia?

2023 był pierwszym od trzech lat okresem, w którym liczba nowych otwarć spadła znacznie poniżej 300. Ostatnia taka sytuacja miała miejsce w 2019 roku, kiedy detalista otworzył 255 sklepów. Nie oznacza to jednak, że Dino porzuciło ambicje dotyczące powiększania swojego zasięgu. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Podsumowując pierwszy kwartał 2023 roku, członek zarządu Dino Polska, Michał Krauze, mówił o ekspansji geograficznej jako jednym z najważniejszych priorytetów sieci. Ta polega jednak nie tylko na biciu kolejnych rekordów otwarć sklepów, ale także budowaniu bazy logistycznej. To właśnie na ten strategiczny obszar detalista zamierza zainwestować 420 mln zł. Zgodnie z planami, powstaną trzy nowe centra dystrybucyjne Dino.

Ile sklepów ma Dino 2024?

Dino nie zatrzymuje się. Liczba sklepów sieci rośnie nieprzerwanie od początku raportowania, a więc 2013 roku, kiedy liczyła zaledwie 324 placówki. Od tego czasu wiele się zmieniło. 

Na koniec 2023 roku liczba sklepów Dino w Polsce wynosiła 2406 sklepów. Łączna powierzchnia sprzedaży sklepów opiewała wówczas na 947,9 tys. mkw. 


foto: mat. redakcji wiadomoscispozywcze.pl

Reklama