Spływają pierwsze świąteczne dane ze sklepów. Dwie kategorie na minusie

Spływają pierwsze świąteczne dane ze sklepów. Dwie kategorie na minusie

Sprzedaż detaliczna w Stanach Zjednoczonych w okresie świątecznym wzrosła o 3,1% rok do roku – wynika ze wstępnych ustaleń Mastercard Spending Pulse. Wydatki w Internecie rosły znacznie szybciej niż w sklepach stacjonarnych.

Zakupy świąteczne online

Według danych Mastercard, sprzedaż detaliczna w Internecie wzrosła o 6,3% rok do roku, podczas gdy sprzedaż w sklepach odnotowała 2,2% wzrost rok do roku. Choć handel online zajmuje coraz większy kawałek sprzedażowego tortu, to w dalszym ciągu sklepy stacjonarne odpowiadają za zdecydowaną większość udziałów.

Jedną z najpopularniejszych kategorii w sezonie świątecznym okazały się być ubrania. W ich przypadku wzrost wyniósł 2,4% rok do roku. Jak donosi Mastercard, sektor restauracji wzrósł z kolei o 7,8% rok do roku, a sektor spożywczy – o 2,1% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku.

Te kategorie odnotowały spadek

W okresie świątecznym 2023, dwie spośród analizowanych przez Mastercard kategorii odnotowały spadek wartości sprzedaży. Mowa o elektronice, w przypadku której wydatki Amerykanów spadły o 0,4% rok do roku oraz biżuterii, która zanotowała 2,0% spadek rok roku.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z DANYMI RYNKOWYMI I ANALIZAMI

SPRAWDŹ NOWE RAPORTY

Zdaniem głównej ekonomistki w Mastercard Economics Institute, w okresie świątecznym amerykański konsument wydawał pieniądze w sposób świadomy. "Tło gospodarcze pozostaje korzystne, dzięki tworzeniu nowych miejsc pracy i łagodzeniu presji inflacyjnej" – dodaje.

Mastercard SpendingPulse mierzy sprzedaż detaliczną w sklepach i Internecie we wszystkich formach płatności i jest nieskorygowany o inflację. Najnowsze dane obrazują sprzedaż detaliczną w okresie od 1 listopada do 24 grudnia 2023 roku z wyłączeniem branży motoryzacyjnej. 


foto: unsplash

Reklama