2023 był szczególnym rokiem dla Orbico Polska. Firma, wchodząca w skład Orbico Group, czyli jednego z największych dystrybutorów FMCG w całej Europie, obchodziła 10-lecie swojej działalności.
Pod koniec listopada w hotelu Crowne Plaza w Warszawie odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia Orbico Polska. Zgromadziła ona nie tylko pracowników Orbico Polska i przedstawicieli Orbico Group, ale również klientów, partnerów i dostawców, którzy usłyszeli słowa podziękowania.
Być partnerem z wyboru
"Po tych dziesięciu latach jest co celebrować i jest za co dziękować – za efektywną, konstruktywną współpracę, za zaufanie i za to, że wielu z naszych partnerów kontynuuje wspólną podróż z Orbico Polska po dziś dzień. Nasza misja jest klarowna: chcemy poprzez partnerstwo z naszymi dostawcami i klientami pomagać im w zwyciężaniu w walce o konsumenta i jak najlepiej wpisywać się w jego potrzeby i oczekiwania. Wiemy, jak to robić – dostarczamy szereg rozwiązań, pomagających w budowaniu wartości kategorii produktowych i zwiększających sprzedaż. Chcemy też być postrzegani jako partner z wyboru, czyli preferowany dostawca rozwiązań dla swoich partnerów w wybranych kategoriach produktowych" – przekonuje Robert Grzyb, Prezes Zarządu Orbico Polska.
Jubileusz stanowił też pretekst do ogłoszenia nowej, ekscytującej perspektywy i ambitnego planu Orbico – Prezes Robert Grzyb zapowiedział, że do 2030 roku firma chce podwoić skalę biznesu i osiągnąć 3 miliardy złotych przychodu ze sprzedaży. Dużą rolę w drodze do osiągnięciu tego celu mogą być inwestycje.
Logistyka i platforma B2B
Jedna z kluczowych inwestycji firmy w ostatnich latach obejmuje rozwój infrastruktury magazynowej. Za logistykę w Orbico Polska odpowiada oddział Orbico Supply, który zarządza dwoma nowoczesnymi centrami dystrybucyjnymi o łącznej powierzchni 46 tysięcy metrów kwadratowych. Jedno z nich, ulokowane w Teresinie, to w pełni zautomatyzowany obiekt, wyposażony m.in. w zaawansowaną automatykę do obsługi e-commerce czy dwie niezależne komory zapewniające kontrolę tempratury w zakresie od 5 do 15 stopni Celsjusza. Do drugiego z centrów dystrybucyjnych, w Robakowie pod Poznaniem, Orbico Supply przeprowadziło się niedawno z magazynu w Gądkach. Nowy obiekt dysponuje większą powierzchnią oraz kubaturą.
Drugim z obszarów są… nowe technologie. Firma uruchomiła internetową platformę B2B, skierowaną dla klientów Orbico Polska. Dzięki sklepowi Orbico.pl mogą oni dokonywać zamówień w dowolnym miejscu i czasie przy niskim minimum logistycznym (250 zł), a jednocześnie mieć łatwy, szybki dostęp do tysięcy produktów dystrybuowanych przez Orbico, bez konieczności oczekiwania na spotkanie z przedstawicielem handlowym. Platforma jest wciąż rozwijana i udoskonalana, tak by korzystanie niosło jeszcze więcej wartości dla klientów i by mieli oni dostęp do personalizowanych promocji i ekskluzywnych ofert, dostępnych tylko w kanale online. Orbico Polska chce w tym celu wykorzystać m.in. robotyzację i sztuczną inteligencję, które już dziś wykorzystuje na zapleczu administracyjnym.
Więcej niż dystrybutor
Unikatowość modelu biznesowego Orbico Polska najłatwiej zamknąć w określeniu „więcej niż dystrybutor”. Firma definiuje się bowiem jako podmiot oferujący „full service”, czyli gamę usług obejmujących nie tylko dystrybucję, ale również obsługę logistyczną, zarządzanie kategoriami produktów, sprzedaż czy marketing. Ważną rolę odgrywa wyłączność produktowa w danej kategorii, którą Orbico Polska gwarantuje swoim partnerom – w praktyce oznacza ona brak konieczności współpracy z wieloma hurtowniami.
Współpraca z Orbico Polska jest jednak nie tylko kompleksowa, ale ma uniwersalny wymiar – spółka zajmuje się dystrybucją artykułów spożywczych, kosmetyków i produktów beauty, produktów i akcesoriów dedykowanych salonom fryzjerskim, chemii, obuwia i odzieży i wreszcie: zabawek oraz produktów i akcesoriów elektronicznych. Orbico Polska pracuje w oparciu o szeroki zakres kategorii i dociera do klientów w kluczowych segmentach polskiego rynku, zarówno poprzez sieci nowoczesne i tradycyjne, ale również kilkanaście tysięcy niezależnych punktów w rynku masowym oraz w kanałach specjalistycznych.
foto: mat. partnera