Diageo chce pozbyć się swoich piwnych marek z jednym wyjątkiem

Diageo chce pozbyć się swoich piwnych marek z jednym wyjątkiem

Alkoholowy gigant planuje sprzedaż wszystkich swoich piwnych marek z wyłączeniem kultowej pozycji, jaką jest Guinness. Powodem mają być obawy związane z marżą. 

Piwne marki Diageo na sprzedaż?

O zamiarach Diageo poinformował we wtorek Axios powołując się na źródła zaznajomione z producentem. W ramach swojego portfolio Diageo od dziesięcioleci zarządzało takimi markami jak m.in. Smithwick's, Kilkenny czy Harp Lager. Zgodnie z anonimowymi informatorami, alkoholowy gigant właśnie zamierza się ich pozbyć. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Powodem decyzji o zbyciu piwnych marek ma być optymalizacja działalności w tym obszarze. Jak podają źródła, ograniczały one marżę pozostałej działalności Diageo. Według nieoficjalnych informacji wśród zainteresowanych zakupem ma znajdować się m.in. Heineken.

Guinness ratuje kategorie piwa

Sprzedaż piwa odpowiadała za około 15% całkowitej sprzedaży Diegeo w roku finansowym zakończonym w czerwcu 2023. Firma odnotowała w tym czasie 9% wzrost sprzedaży netto w kategorii piwa. Ten jednak napędzany był przez dobre wyniki Guinnessa w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Ameryce Północnej i Afryce. Wolumenowo kategoria odnotowała 7% spadek rok do roku.

Najmocniejszym elementem portfolio Diageo pozostają napoje spirytusowe z udziałem w sprzedaży na poziomie 79%. Wśród nich za 25% odpowiada szkocka, za 12% – tequila, a za 9% – wódka. 

Kluczowe kategorie w portfolio Diageo (foto: raport finansowy, wstępne wyniki za rok zakończony 30 czerwca 2023 r.)

foto: unsplash

Reklama