Brazylijski Carrefour ogłosił ważne zmiany w obszarze budowania portfolio swoich sklepów. W dokumencie prezentującym projekcje firmy, detalista poinformował między innymi o planowanych otwarciach nowych sklepów, konwersji dotychczasowych placówek oraz korekcie prognozy.
Carrefour Brasil przekształci 40 hipermarketów
Carrefour w Brazylii ogłosił ważne działania zaplanowane na najbliższe lata. Jak czytamy w dokumencie, w latach 2024-2026 detalista zamierza przekształcić około 40 hipermarketów w sklepy Atacadao i Sam's Club, co wskazuje na priorytety sieci. Te zmierzałyby w kierunku formatu cash-and-carry, który reprezentuje szyld Atacadao, oraz klubów zakupowych (Sam's Club). Około 20 z tych konwersji ma odbyć się już w 2024 roku.
Jak podaje magazyn ESM, obecny kierunek rozwoju portfolio odzwierciedla rosnącą popularność tych formatów wśród brazylijskich konsumentów, którzy szukają "bardziej przystępnych cenowo i wygodnych sposobów robienia zakupów".
Nowe placówki w formatach cash-and-carry i shopping club
To jednak nie koniec. Carrefour Brasil zamierza także otworzyć zupełnie nowe placówki. W roku obrotowym 2024 w Brazylii zadebiutuje kolejne od 10 do 12 sklepów Atacadao i od 7 do 9 placówek Sam's Club. Jak podaje detalista, nakłady inwestycyjne na przyszły rok obrotowy powinny wynieść od 2,3 mld BRL do 2,6 mld BRL (od 433,5 mln EUR do 471,2 mln EUR).
Na koniec września Carrefour w Brazylii prowadził w sumie 143 hipermarketów, 47 sklepów Sam's Club oraz 361 placówek Atacadao.
Brazylijski Carrefour skorygował także swoje prognozy. Detalista wycofał wcześniejszą prognozę, która zakłada osiągnięcie sprzedaży brutto na poziomie 100 mld BRL (18,6 mld EUR).
foto: mat. prasowe (Carrefour Group)