"W ciągu 6 lat chcemy podwoić biznes w Polsce i przekroczyć kwotę 3 mld zł ze sprzedaży rocznie" – powiedział podczas konferencji prasowej Robert Grzyb, prezes zarządu Orbico Polska. Jak dodał, firma zamierza rozwijać się zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje.
Grupa Orbico jest jednym z największych europejskich dystrybutorów. Choć firma obecna jest na polskim rynku już od 10 lat, to dopiero przy okazji jubileuszu postanowiła zdecydowanie "wyjść z cienia" i to z dużym przytupem. Podczas konferencji zorganizowanej przy okazji świętowania 10-lecia, prezes Orbico Polska przedstawił ambitne plany firmy.
Orbico wychodzi z ukrycia
Orbico Polska jest dystrybutorem, który stoi za wieloma znanymi markami konsumenckimi i profesjonalnymi dostępnymi na krajowym rynku. Wśród nich znajdziemy między innymi takie brandy jak Lavazza, Pringles, Lipton, Oral-B czy Converse, a także Wella Professionals czy OPI.
Firma specjalizuje się w usługach dystrybucyjnych i logistycznych. Jak sama przyznaje, dociera do wszystkich sieci handlowych w Polsce, a także kilkunastu tysięcy niezależnych sklepów. Poza tym współpracuje także z hurtowniami oraz rozwija platformę B2B Orbico.pl.
W 2021 roku polski oddział Orbico wygenerował sprzedaż na poziomie 1,5 mld zł. Już rok później przychody wzrosły do 1,7 mld zł. Plany Orbico Polska zakładają znaczne zwiększenie tego wyniku w 2024 i kolejnych latach.
FMCG kluczowym obszarem rozwoju
Firma działa w ramach pięciu jednostek – FMCG, Beauty, Style, Salon Professional, Supply – jednak to sektor FMCG odpowiada obecnie za około 70% przychodów. Jak przyznał podczas konferencji Robert Grzyb, firma widzi szczególny potencjał wzrostu w sektorze spożywczym, gdzie będzie szukać nowych inwestycji.
Jak zapowiedział Robert Grzyb, Orbico Polska chce w najbliższych latach rosnąć zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. Środki na osiągnięcie tego celu są spore. Mowa bowiem o około 200 mln euro na przejęcia w skali całej Grupy.
Orbico chce podwoić polski biznes
Celem Orbico Polska jest podwojenie krajowego biznesu w perspektywie sześciu lat. Do 2030 roku firma chce osiągnąć przychody na poziomie 3 mld zł. Już w 2024 roku zapowiada przekroczenie 2 mld zł ze sprzedaży.
Plany wzrostu w segmencie spożywczym obejmują nowe umowy dystrybucyjne oraz ewentualne akwizycje. Firma zamierza także rozwijać się w pozostałych segmentach – spodziewa się m.in. dwucyfrowego wzrostu w kategorii zabawek w 2024 roku.
Przychody w ramach całej Grupy Orbico wyniosła w 2022 roku 3,2 mld euro. Do 2030 roku firma zamierza osiągnąć poziom 7 mld euro.
foto: mat. prasowe (wiadomoscispozywcze.pl)