Orbico wychodzi z cienia. Firma zapowiada podwojenie biznesu w Polsce

Orbico wychodzi z cienia. Firma zapowiada podwojenie biznesu w Polsce

"W ciągu 6 lat chcemy podwoić biznes w Polsce i przekroczyć kwotę 3 mld zł ze sprzedaży rocznie" – powiedział podczas konferencji prasowej Robert Grzyb, prezes zarządu Orbico Polska. Jak dodał, firma zamierza rozwijać się zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. 

Grupa Orbico jest jednym z największych europejskich dystrybutorów. Choć firma obecna jest na polskim rynku już od 10 lat, to dopiero przy okazji jubileuszu postanowiła zdecydowanie "wyjść z cienia" i to z dużym przytupem. Podczas konferencji zorganizowanej przy okazji świętowania 10-lecia, prezes Orbico Polska przedstawił ambitne plany firmy. 

Orbico wychodzi z ukrycia

Orbico Polska jest dystrybutorem, który stoi za wieloma znanymi markami konsumenckimi i profesjonalnymi dostępnymi na krajowym rynku. Wśród nich znajdziemy między innymi takie brandy jak Lavazza, Pringles, Lipton, Oral-B czy Converse, a także Wella Professionals czy OPI

Firma specjalizuje się w usługach dystrybucyjnych i logistycznych. Jak sama przyznaje, dociera do wszystkich sieci handlowych w Polsce, a także kilkunastu tysięcy niezależnych sklepów. Poza tym współpracuje także z hurtowniami oraz rozwija platformę B2B Orbico.pl.

We wtorek 28 listopada Orbico świętowało 10-lecie obecności w Polsce (foto: mat. redakcji)

W 2021 roku polski oddział Orbico wygenerował sprzedaż na poziomie 1,5 mld zł. Już rok później przychody wzrosły do 1,7 mld zł. Plany Orbico Polska zakładają znaczne zwiększenie tego wyniku w 2024 i kolejnych latach. 

FMCG kluczowym obszarem rozwoju

Firma działa w ramach pięciu jednostek – FMCG, Beauty, Style, Salon Professional, Supply – jednak to sektor FMCG odpowiada obecnie za około 70% przychodów. Jak przyznał podczas konferencji Robert Grzyb, firma widzi szczególny potencjał wzrostu w sektorze spożywczym, gdzie będzie szukać nowych inwestycji.

Podczas wydarzenia w Warszawie obecny był także właściciel Orbico, Branko Roglić (foto: mat. prasowe)

Jak zapowiedział Robert Grzyb, Orbico Polska chce w najbliższych latach rosnąć zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. Środki na osiągnięcie tego celu są spore. Mowa bowiem o około 200 mln euro na przejęcia w skali całej Grupy.

Orbico chce podwoić polski biznes

Celem Orbico Polska jest podwojenie krajowego biznesu w perspektywie sześciu lat. Do 2030 roku firma chce osiągnąć przychody na poziomie 3 mld zł. Już w 2024 roku zapowiada przekroczenie 2 mld zł ze sprzedaży. 

Plany wzrostu w segmencie spożywczym obejmują nowe umowy dystrybucyjne oraz ewentualne akwizycje. Firma zamierza także rozwijać się w pozostałych segmentach – spodziewa się m.in. dwucyfrowego wzrostu w kategorii zabawek w 2024 roku. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Przychody w ramach całej Grupy Orbico wyniosła w 2022 roku 3,2 mld euro. Do 2030 roku firma zamierza osiągnąć poziom 7 mld euro.


foto: mat. prasowe (wiadomoscispozywcze.pl)

Reklama