Jacek Palec kończy przygodę we Frisco.pl. Prezes złożył rezygnację

Jacek Palec kończy przygodę we Frisco.pl. Prezes złożył rezygnację

Jacek Palec, który stał na czele internetowego sklepu Frisco.pl od 2019 roku, złożył rezygnację z pełnienia funkcji CEO. 

Frisco to jeden z dwóch kluczowych projektów w ramach Grupy Eurocash. Jacek Palec pełnił funkcję prezesa zarządu od września 2019 roku. W tym czasie rynek handlu online przeszedł znaczne zmiany. 

Jacek Palec rezygnuje z funkcji prezesa Frisco

Po ponad czterech latach na stanowisku CEO, Jacek Palec złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu Frisco. Na ten moment nieznane są dalsze plany Jacka Palca, a także potencjalny następca na stanowisku prezesa Frisco.pl. 

We wpisie opublikowanym na LinkedIn Jacek Palec podziękował współpracownikom, a także całemu zespołowi, który tworzył wspólnie z nim Frisco i Frisco dla Biznesu. "Razem nawigowaliśmy przez turbulentne czasy i w tych trudnych okolicznościach, dzięki Waszej fachowości i nastawieniu byliśmy w stanie dokonywać rzeczy istotnych. Istotnych dlatego, że wpływających na cały rynek e-grocery w Polsce" - napisał Jacek Palec.

Wcześniej Jacek Palec przez ponad 1,5 roku pracował dla Allegro, gdzie odpowiadał za segment e-grocery. Przed tym, od 2013 do 2018 roku zajmował stanowisko prezesa w nieistniejącym już sklepie internetowym bdsklep.pl.

Frisco traci wieloletniego prezesa

Pod przewodnictwem Jacka Palca supermarket Frisco.pl znacznie się rozwijał. W 2019 roku wygnenerował sprzedaż na poziomie 114 mln zł. W zaledwie trzy lata sprzedaż Frisco.pl wzrosła do poziomu 384 mln zł w 2022 roku i cały czas rośnie.

Frisco w tym czasie z lokalnego sklepu urosło pięciokrotnie, rozszerzyło o główne Polskie miasta teren swojego działania, zbudowała ogromną bazę klientów, osiągnęło rentowność, a przede wszystkim, zaoferowała jakość która pozwala dalej myśleć z optymizmem o realizacji strategii demokratyzacji e-grocery, czego jestem pewien, będziecie najlepszymi strażnikami.

Jacek Palec, CEO Frisco.pl

Według danych, sprzedaż Frisco w trzecim kwartale 2023 wzrosła o kolejne 13% rok do roku. W tym czasie odnotowano także wzrost średniego koszyka zakupowego (o 9% r/r).

Do momentu publikacji artykułu Grupa Eurocash nie odpowiedziała na pytania naszej redakcji.


foto: mat. redakcji 

Reklama