Wartość rynku słodyczy w Polsce osiągnęła poziom 15,3 mld zł podczas 12 miesięcy zakończonych w sierpniu 2023 roku tym samym notując dwucyfrowy wzrost rok do roku – wynika z danych NielsenIQ. Zdaniem ekspertów Euromonitor International, wzrost ten motywowany jest głównie inflacją i rosnącymi kosztami, które skłaniają producentów do podwyżek cen. Mimo tego kategoria cieszy się dużą popularnością. Według danych Mintel, ponad połowa Polaków sięga po czekoladowe słodycze przynajmniej raz w tygodniu. Analizujemy, jak kształtuje się obecnie ten rynek oraz w którym kierunku będzie zmierzał.
Z tego raportu dowiesz się:
- Jaka jest wielkość rynku słodyczowego w Polsce.
- Który kanał sprzedaży odpowiada za ponad 43% sprzedaży słodyczy.
- Jakie trendy kształtują obecnie kategorię czekoladowych słodyczy.
Rynek słodyczy w Polsce jest już warty ponad 15 miliardów złotych
Podczas ostatniego roku kategoria słodyczy podążała na tendencją widoczną na całym rynku FMCG w Polsce. Według danych, które NielsenIQ przygotował specjalnie dla "Wiadomości Spożywczych" podczas 12 miesięcy zakończonych w sierpniu 2023 wartość sprzedaży koszyka słodyczowego wzrosła o 19,7% rok do roku.
W okresie tym wartość kategorii, w skład której wchodzą ciastka, praliny, tabliczki czekoladowe, batony impulsowe, wafle impulsowe, ciasta gotowe do jedzenia, zestawy czekoladowe i figurki, drażetki, batony muesli oraz kulki/trufle mocy, opiewała na 15,334 mld zł. W analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,805 mld zł.