ALDI chce mieć 6 centrów logistycznych i 1000 sklepów. Sieć zdradza strategiczne plany

ALDI chce mieć 6 centrów logistycznych i 1000 sklepów. Sieć zdradza strategiczne plany

Liczba sklepów ALDI w Polsce wynosi obecnie ponad 280 placówek. Do 2028 roku ma wzrosnąć do 650 sklepów, zaś w perspektywie dekady do 1000 sklepów. Sieć zamierza w tym czasie zwiększyć potroić liczbę centrów logistycznych, a także znacznie zainwestować w asortyment marek własnych. 

Przy okazji podsumowania 15-lecia obecności ALDI w Polsce, firma zdradziła swoje strategiczne plany na kolejne... 15 lat. Jak będzie wyglądała sieć sklepów ALDI w 2038 roku? Zwiększyć ma się nie tylko liczba sklepów, ale także asortyment oraz pracownicy. 

Historia ALDI w Polsce

ALDI jest obecne na polskim rynku od 15 lat. Niemiecka sieć wkroczyła na krajowy rynek handlowy w 2008 roku zatrudniając w Polsce około 300 osób. W sklepach ALDI mogliśmy wtedy wybierać spośród około 650 produktów. Liczba pracowników ALDI liczyła wówczas "zaledwie" 300 osób.

Od tego czasu minęło już 15 lat. Jednym z kluczowych dla rozwoju firmy momentów było zdaniem prezesa zarządu ALDI, Wojciecha Łubieńskiego, wprowadzenie konceptu aranżacji sklepów ANIKO, a także wprowadzenie najnowszego formatu ALDI 2.0. Co dalej? "Przed nami dalsza cyfryzacja, rozwój asortymentu , a także budowa nowych sklepów oraz magazynów" – zapowiada Łubieński.

Tysiąc sklepów ALDI w perspektywie 15 lat

Ekspansja jest obecnie priorytetem dla ALDI w Polsce. Aktualnie liczba sklepów ALDI w Polsce opiewa na ponad 280 placówek, a do końca 2023 roku ma się zwiększyć do 300 sklepów. Na tym jednak nie kończą się ambitne plany detalisty. W perspektywie kolejnych 15 lat, ALDI zamierza zwiększyć liczbę sklepów do 1000. Jak dyskonter zamierza tego dokonać?

Wojciech Łubieński już rok temu zapowiedział 50% zwiększenie nakładów inwestycyjnych skierowanych na rozwój sieci. Choć detalista zakłada wzrost organiczny, to nie wykluczone są również akwizycje. "Jako firma jesteśmy gotowi na przejęcia, jeżeli tylko nadarzy się okazja" – zaznaczał wówczas Łubieński. 

Plany strategiczne sieci nie dotyczą jednak wyłącznie liczby placówek. W perspektywie 15 najbliższych lat ALDI zamierza otworzyć kolejne cztery centra dystrybucyjne. Jedno z nich ma zacząć działać już w ciągu najbliższych dwóch lat. Będzie zlokalizowane w województwie mazowieckim. 

ALDI idzie śladem grupy jeśli chodzi o marki własne

Już w 2008 roku debiutując na polskim rynku ALDI starało się pozycjonować jako dyskont oferujący produkty marek własnych o wysokiej jakości. Choć przez lata koncept dyskontu ewaluował, a marka znacznie się rozwinęła, to właśnie te cechy do dziś pozostają kluczowym aspektem działań firmy. 

Obecnie około 65% produktów w sklepach ALDI w Polsce to towary występujące pod markami własnymi sieci. W ciągu najbliższych kilku lat ich udział w asortymencie ma wzrosnąć do 80%. Jest to działanie tożsame z celami całej Grupy ALDI Nord, w ramach której udział marek własnych w asortymencie wynosi już 85%.


foto: stockadobe(Tomasz Warszewski)

Reklama