fritz-kola na rzecz zrównoważonego rozwoju
fritz kola kalorie fritz-kola na rzecz zrównoważonego rozwoju

Wyniki badania Kantar Sustainability Sector Index 2022 pokazują, że europejscy klienci są coraz bardziej świadomi problemów ekologicznych, takich jak zanieczyszczenie oceanów, obecność mikroplastiku w wodzie oraz nadużywanie i marnowanie zasobów w branży napojowej. fritz-kola aktywnie podejmuje działania w celu rozwiązania tych istotnych problemów, pozycjonując się od momentu powstania firmy jako lider ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju.

W Europie konsumenci coraz częściej stawiają na marki, które wyrażają zaangażowanie w rozwiązywanie istotnych problemów z zakresu ochrony środowiska i wyzwań społecznych. Zdajemy sobie sprawę z ważności tych kwestii, a nasze działania z zakresu zrównoważonego rozwoju są wyrazem zaangażowania w tworzenie pozytywnego wpływu na świat.

Mirco Wolf Wiegert, założyciel i dyrektor zarządzający firmy fritz-kulturgüter.

Inicjatywy marki fritz-kola na rzecz zrównoważonego rozwoju

  1. “Kiss My Glass” - Zakład napełniania szklanych butelek wielokrotnego użytku: fritz-kola poczyniła znaczące postępy w kierunku zmniejszenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych. We współpracy z Frankenbrunnen otworzyła nowy, wysoce wydajny zakład butelkowania w Eilenburgu, niedaleko Lipska w Niemczech. Zakład ten nie tylko skraca trasy transportowe, ale także ułatwia wykorzystanie szklanych butelek wielokrotnego użytku.
  2. Redukcja emisji: Firma aktywnie działa na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. W 2021 roku dołączyła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), zobowiązując się do działań na rzecz walki z globalnym ociepleniem. Do 2030 roku fritz-kola zamierza zmniejszyć emisje z zakresu 1, czyli emisje bezpośrednie gazów cieplarnianych oraz z zakresu 2 (emisje pośrednie z wytwarzania energii kupowanej od dostawcy mediów) o 46% w porównaniu z 2019 rokiem. Ponadto, marka planuje zmierzyć i zmniejszyć emisje z zakresu 3 (inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości), przy czym poczyniono już znaczne postępy w zakresie rozbudowy e-floty i oparcia rozlewni o ekologiczną energię elektryczną.
  3. Zrównoważone materiały reklamowe: fritz-kola jest zaangażowana w tworzenie materiałów reklamowych, które są trwałe, nadają się do recyklingu, posiadają certyfikaty i nie zawierają plastiku. W 2022 roku firma poczyniła znaczące postępy w tym zakresie, zapewniając, że wszystkie tablice kredowe i ubrania są teraz w 100% ekologiczne.
  4. Wspieranie osób zbierających butelki w zamian za kaucję: Poprzez swoją inicjatywę "Każda butelka pomaga", fritz-kola zwraca uwagę na sytuację osób zbierających opakowania zwrotne w zamian za kaucję. Osoby te stanowią ponad milionową siłę roboczą w Niemczech. Wysiłek ten ma na celu poprawę warunków bytowych i podkreślenie uznania dla osób zarabiających w ten sposób na życie.
  5. Innowacje produktowe: fritz-kola nieustannie dąży do wprowadzania innowacji w swoim asortymencie, w odpowiedzi na zmieniające się preferencje konsumentów. Wprowadzenie napoju fritz-kola superzero w czerwcu 2022 roku na rynek niemiecki, a wiosną 2023 na rynek polski nie tylko podnosi jakość smaku napojów bez cukru, ale także odgrywa kluczową rolę w ciągłych wysiłkach na rzecz obniżenia średniej zawartości kalorii w produktach. Od 2016 r. fritz-kola osiągnęła znaczną redukcję średniej zawartości kalorii w całym portfolio produktów - o ponad 15,1%. Do 2025 roku redukcja ta ma wzrosnąć do imponujących 20%. Dodatkowo, średnia wielkość porcji zmniejszyła się do 0,34 litra, co odzwierciedla zaangażowanie fritz-koli w dostarczanie klientom marki zdrowszych i bardziej satysfakcjonujących napojów.

Ambitne cele zrównoważonego rozwoju

fritz-kola stawia sobie ambitne cele pośrednie w zakresie zrównoważonego rozwoju, które zamierza osiągnąć do 2025 roku. Pierwszym z nich jest zmniejszenie o 20% zużycia wody, ciepła i energii elektrycznej w przeliczeniu na jedną butelkę.

Drugim celem jest zwiększenie wykorzystania certyfikowanych surowców organicznych w produktach do poziomu 90% (w 2022 roku marka osiągnęła poziom 67% w kategorii produktów bez dodatku cukru).

Trzecim ważnym celem jest osiągnięcie 100% zrównoważonej mobilności dla wszystkich pracowników.

Ostatnim celem jest zapewnienie, że ponad 95% materiałów reklamowych pozostanie zrównoważonych. Cele te stanowią ważny element zaangażowania marki w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.


o fritz-kulturgüter  

fritz-kola to niezależna i prywatna firma z siedzibą w Hamburgu, która rozwinęła się ze start-upu do średniej wielkości przedsiębiorstwa. Ta niezależna marka stała się liderem rynku w segmencie rzemieślniczej koli. Założona w 2002 roku przez dwóch studentów z Hamburga, fritz-kola oferuje szereg odmian koli, lemoniad i spritzerów.

foto: mat. prasowe

Reklama