Co Polacy myślą o marketowym mięsie? Wyniki nowego badania mogą zaskoczyć

Co Polacy myślą o marketowym mięsie? Wyniki nowego badania mogą zaskoczyć

Wielu Polaków wciąż wybiera supermarkety jako główne miejsce zakupu mięsa. Wybór rodzaju mięsa jest znacznie zróżnicowany, choć wyraźnie widoczny jest lider. Czym kierują się konsumenci, dokonując wyborów mięsnych w marketach? Jakie czynniki wpływają na ich decyzje zakupowe?

Serwis Moja Gazetka przeprowadził badanie, w którym zapytał swoich użytkowników o kluczowe decyzje podejmowane podczas zakupu mięsa. Wnioski są zaskakujące, ponieważ mięso w dalszym ciągu dla wielu Polaków może być podstawowym elementem codziennych zakupów.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Mięso kupujemy przede wszystkim w supermarketach

Po przeprowadzeniu ankiety wśród użytkowników Mojej Gazetki okazało się, że 86,6% respondentów kupuje mięso w supermarketach. Wysokie było również zadowolenie z marketowego mięsa wśród tej grupy. 86,5% przyznało, że zazwyczaj nie ma mu nic do zarzucenia.

Wśród pozostałych 13,5% najczęściej wskazywano na niską jakość marketowego mięsa (76,7%), brak jego świeżości (51,1%) oraz zły smak (46,8%). 31,9% przeszkadza natomiast, że w supermarketach często nie ma stoiska mięsnego i dostępne jest wyłącznie mięso pakowane.

Kurczak pierwszym wyborem

Serwis Moja Gazetka postanowił także sprawdzić, jak przebiega proces zakupu mięsa w marketach oraz na jakie aspekty zwracają przy wyborze tego asortymentu konsumenci. Zdania okazały się być podzielone już na etapie wyboru rodzaju mięsa kupowanego w supermarkecie. Stając przed wyborem zakupu mięsa z lodówki lub zakupu mięsa ze stoiska mięsnego, respondenci głosowali niemal po równo. 

RAPORT MIĘSNY: Rynek mięsa i roślinnych zamienników mięsa

Sprawdź najnowsze dane

Gdy już zostanie wybrane miejsce, najczęściej użytkownicy serwisu sięgali po mięso z kurczaka (83,1%). Zaraz za nim uplasowała się wieprzowina, po którą najczęściej sięga 76,2% respondentów. Podium zamyka mięso z indyka, jednak od drugiego miejsca dzieli je przepaść - tylko 25,8% badanych przyznało, że to ten gatunek mięsa kupuje najczęściej.

Co sprawia, że kupujemy mięso?

Respondenci najczęściej wskazywali trzy aspekty, na które zwracają uwagę, kupując mięso. Każda z odpowiedzi została wskazana przez ponad 70% badanych i były to: świeży wygląd, cena z kilogram oraz data ważności

Co ciekawe, najrzadziej interesowały badanych takie aspekty jak zawartość tłuszczu (18,3%) oraz kraj pochodzenia (29,5%). Padło również kilka pojedynczych odpowiedzi od osób, które zwracają uwagę na rodzaj chowu zwierząt, z których pochodzi kupowane przez nich mięso (bez antybiotyków, bio itp.).

W badaniu przyjrzano się również aspektom, które decydują o zakupie. Okazało się, że promocje wcale nie wygrywają z obiadowymi planami respondentów. 67,3% ankietowanych kupuje bowiem takie mięso, jakiego potrzebuje do zaplanowanego dania.

Równocześnie 62,8% wybiera mięso, które akurat jest na promocji, więc można założyć, że wielu użytkowników dopasowuje menu do aktualnej oferty sklepu, w którym robią zakupy. Jedynie 3,2% wrzuca do koszyka takie mięso, jakie pierwsze wpadnie im w ręce.

 

Metodologia badania: Ankieta została przeprowadzona na grupie 403 użytkowników aplikacji Moja Gazetka w dniach 31.10-1.11.2023. 61,1% ankietowanych stanowiły kobiety, 38,9% to mężczyźni. 38,4% badanych to osoby w wieku 35-44 lat i stanowią najliczniejszą grupę wiekową. Największa grupa zamieszkuje miejscowości poniżej 10 tys. mieszkańców i stanowi ona 27,6% respondentów.


foto: stockadobe(lado2016)

Reklama