Rosną obroty w centrach handlowych. Szczególnie w tych najmniejszych

Rosną obroty w centrach handlowych. Szczególnie w tych najmniejszych

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała sierpniowe dane dotyczące obrotów i odwiedzalności w centrach handlowych. Okazuje się, że ten wakacyjny miesiąc był kolejnym, w którym najemncy mogli pochwalić się wynikami lepszymi niż przed rokiem.

Obroty najemców w centrach handlowych wciąż na plusie

Obroty najemców w centrach handlowych w sierpniu 2023 r. były o 8,4% wyższe niż w sierpniu 2022 r. - podaje PRCH w najnowszym komunikacie. Wzrosty odnotowano we wszystkich kategoriach obiektów. Jednak w przypadku niektórych były one już dwucyfrowe.

Najlepsze wyniki zanotowały najmniejsze obiekty (5-20 tys. mkw. GLA), gdzie wzrost obrotów najemców wyniósł 11%. W największych galeriach (powyżej 60 tys. mkw. GLA) obroty wzrosły o 9%, w dużych obiektach (40-60 tys. mkw. GLA) o 10,1%, a w obiektach średniej wielkości (20-40 tys. mkw. GLA) wzrost obrotów wyniósł 5,3%.

W podziale na kategorie, najlepsze wyniki w sierpniu odnotowała rozrywka - wzrost o 68,1%. Z kolei w kategorii usługi obroty najemców wzrosły o 27,1%, gastronomia odnotowała wzrost obrotów o 15,3%, a branża odzieżowa zwiększyła obroty o 8,3% w stosunku do sierpnia 2022 r.

Rekordowa odwiedzalność i większe wydatki

Nie tylko obroty najemnców w centrach handlowych są dużo wyższe niż przed rokiem. W sierpniu odnotowano także najwyższą od początku 2023 roku odwiedzalność w tego rodzaju obiektach. 

Zgodnie z danymi PRCH, odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była w sierpniu 2023 r. o 4,2% wyższa niż rok wcześniej. Jednocześnie, sierpień był miesiącem, w którym odwiedzalność centrów handlowych przez klientów, mierzona wspomnianym wskaźnikiem, była najwyższa od początku 2023 r.

Co więcej, w miesiącu tym wzrósł także średni koszyk zakupowy. Jak podaje PRCH, współczynnik konwersji liczony dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, był o 4% wyższy, niż w sierpniu 2022 r.


foto: stockadobe(softulka)

Reklama