Carlsberg opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2023 roku. W tym czasie firma odnotowała wartościowy wzrost sprzedaży przy jednoczesnym spadku wolumenów.
Raportując wyniki, Carlsberg zaznaczył, że choć firma odnotowała spadek organicznego wzrostu wolumenów na poziomie 3,0%, to osiągnięto pozytywny rozwój przychodów na hektolitr. Według opublikowanych danych w trzecim kwartale 2023 roku Carlsberg osiągnął 5,8% organiczny wzrost przychodów. Od stycznia do września br. wzrost ten wyniósł natomiast 9,2% (wobec 0,9% spadku wolumenów).
Spadki wolumenu w Carlsberg
Wahania wolumenów organicznych różniły się w poszczególnych regionach. W trzecim kwartale region Europy Zachodniej odnotował 5,2% spadek. Jeszcze większy spadek odnotowano w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sprzedaż wolumenowa spadła o 6,3%. W tym czasie rynek azjatycki odnotował wzrost na poziomie 1,5%.
Napoje bezalkoholowe z portfolio grupy odnotowały w tym czasie 6% wzrost. Wśród międzynarodowych marek premium, Brooklyn zanotował 27% wzrost, a Tuborg - 3% wzrost. Podczas trzeciego kwartału spadek zanotowały natomiast m.in. mara Carlsberg (-4%) oraz Somersby (-7%).
Przychody na plusie
Osiągnięciem, na które zwraca uwagę Carlsberg jest natomiast organiczny wzrost wartości sprzedaży, który podczas trzeciego kwartału wyniósł +5,8%. Grupa osiągnęła również wzrost przychodów w okresie od stycznia do września 2023. Ten wyniósł z kolei 9%. Jak podaje Carlsberg, szczególnie dobre wyniki zanotowano w Europie Zachodniej i Europie Środkowo-Wschodniej.
Carlsberg nie traci wiary
Publikując kwartalne wyniki Carlsberg przedstawił również swoje oczekiwania wobec kolejnego okresu. Firma nie zmieniła swoich oczekiwań co do zysku operacyjnego. Przewiduje się wzrost zysku operacyjnego od +4% do +7%.
Dyrektor generalny Carlsberga, Jacob Aarup-Andersen, podkreślił znaczenie solidnego wzrostu przychodów, który był napędzany poprawą przychodów na hektolitr oraz lepszymi wynikami w portfolio piw premium. Mimo niedawnej decyzji o zwiększeniu inwestycji komercyjnych, firma podtrzymuje prognozy zysku na ten rok.
Jacob Aarup-Andersen wyraził również optymizm co do przyszłości firmy, podkreślając mocne fundamenty, zaangażowanie pracowników i zdrową kulturę wydajności. Dodał, że Carlsberg jest gotów do inwestycji w swoje marki i rynki, aby osiągnąć trwały i zyskowny wzrost.
foto: mat. prasowe