Biedronka już nie tylko w Polsce. Właściciel sieci zdradził plany ekspansji

Biedronka już nie tylko w Polsce. Właściciel sieci zdradził plany ekspansji

Właściciel sieci sklepów Biedronka, portugalska grupa Jeronimo Martins, ogłosił swoje plany dotyczące ekspansji na słowacki rynek. Podczas czwartkowej telekonferencji przedstawiciele firmy ujawnili, że pierwsze sklepy Biedronki na Słowacji mają pojawić się jeszcze do końca 2024 roku. Jednak szczegóły związane z tym projektem są na razie trzymane w ścisłej tajemnicy.

Biedronka już nie tylko w Polsce

Dyrektorka finansowa Jeronimo Martins, Ana Luisa Virginia, zdradziła część informacji dotyczących debiutu Biedronki na Słowacji podczas telekonferencji zorganizowanej przy okazji publikacji wyników kwartalnych Jeronimo Martins. Potwierdziła ona, że zgodnie z założeniami firmy, pierwsze sklepy mają zostać otwarte pod koniec 2024 roku. 

Ekspansja sieci sklepów na Słowacji ma być oparta o ten sam model biznesowy, co realizowana w przypadku obecnej w Polsce sieci sklepów Biedronka. Możemy zatem domyślać się, że grupa postawi na dynamiczną ekspansję, jeśli chodzi o liczbę sklepów, a także konkurencyjne ceny. 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Biedronka na Słowacji

Ana Luisa Virginia zaznaczyła przy tym, że słowacki biznes byłby oddzielny od polskiego. Powstałaby nowa spółka, a wyniki finansowe słowackiej sieci nie byłyby raportowane wspólnie z polską Biedronką. Dyrektorka nie zdradziła jednak, czy na szyldach słowackich sklepów również pojawi się charakterystyczna biedronka.

Podczas telekonferencji zaznaczono również, że w przypadku ekspensji na Słowacji, firma mówi o działalności od zera. "Zbyt wcześnie, by przewidywać nakłady inwestycyjne czy wpływ na sprzedaż" - mówiła Ana Luisa Virginia.

Wprowadzeniem nowej sieci na słowacki rynek ma zajmować się Maciej Łukowski jako nowy dyrektor generalny. Łukowski jest związany z Jeronimo Martins od 20 lat. Przez wiele lat był ściśle związany z rozwojem sieci Biedronka w Polsce.

Detalista chce przełożyć polski sukces na słowacki rynek

Informacja o planowanym debiucie Biedronki na nowym rynku nastąpiła w dniu, w którym firma opublikowała wyniki finansowe Biedronki za trzy kwartały 2023 roku. Zgodnie z raportem Jeronimo Martins, w tym czasie sprzedaż porównywalna Biedronki wzrosła o 17,8% rok do roku. 

Choć na razie nie są znane szczegóły dotyczące lokalizacji i zakresu ekspansji, to należy wskazać, że Biedronka w Polsce już teraz jest jednym z największych pracodawców i największych sieci handlowych w kraju, a jej obecność na Słowacji będzie znaczącym wydarzeniem w regionie. 


foto: mat. redakcji

Reklama