Nestle przesadziło z podwyżkami? Koncern pokazał wyniki finansowe

Nestle przesadziło z podwyżkami? Koncern pokazał wyniki finansowe

Nestlé ogłosiło wyniki finansowe za pierwsze dziewięć miesięcy 2023 roku. Wzrost organiczny osiągnął 7,8%, a więc sporo poniżej oczekiwań analityków, które zakładały poziom 8,1%. Według komentatorów koncern przesadził z podwyżkami cen swoich produktów, co przełożyło się na spadek wolumenu.

Nestle zrewiduje politykę cenową

Podczas trzech kwartałów 2023 roku Nestle podniosło ceny o 8,4%. W tym czasie realny wzrost wewnętrzny (RIG), czyli mara wolumenu sprzedaży, spadł o 0,6%. 

Całkowita odnotowana sprzedaż grupy spadła o 0,4% do 68,8 miliarda CHF (franków szwajcarskich), wobec 69,1 mld CHF rok wcześniej. Wymiana walut zmniejszyła sprzedaż o 7,4%. Przejęcia netto miały negatywny wpływ na poziomie 0,8% - podaje Nestle.

W dniu publikacji wyników dyrektor generalny Mark Schneider przyznał, że firma zrewiduje swoją politykę cenową. Jak zaznaczył, ta "będzie bardziej ukierunkowana w zależności od marki i danego kraju" - podaje Reuters.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Europa z największym wzrostem cen

Europejski rynek po 9 miesiącach br. odnotował organiczny wzrost na poziomie 8,8%. Ceny wzrosły w tym regionie o 11,1%, co stanowi najwyższą podwyżkę spośród analizowanych regionów. RIG w tym czasie spadł o 2,3%, co firma uzasadnia optymalizacją portfela i ograniczeniami mocy produkcyjnych. 

Według kategorii produktów głównym czynnikiem wzrostu była Purina PetCare, napędzana zróżnicowaną ofertą marek premium Felix , Gourmet i Purina ONE. Kawa odnotowała średnio jednocyfrowy wzrost, ze szczególnym uwzględnieniem Nescafé. Słodycze odnotowały wysoki jednocyfrowy wzrost, przy ciągłym wzroście udziału w rynku KitKata . Nestlé Professional odnotowało dwucyfrowy wzrost, głównie za sprawą napojów.


foto: mat. prasowe

Reklama