POLOmarket dał słowo: Fotowoltaika w co drugim sklepie do końca I kw. 2024

POLOmarket dał słowo: Fotowoltaika w co drugim sklepie do końca I kw. 2024

Do końca pierwszego kwartału 2024 roku co drugi sklep pod szyldem POLOmarket będzie wyposażony z instalację fotowoltaiczną – deklaruje detalista. Energia z tych instalacji ma zaspokoić 30% rocznego zapotrzebowania każdej placówki. 

POLOmarket inwestuje w OZN

Inwestycje w OZE są jednym z filarów działań POLOmarketu w zakresie długoterminowych działań ESG spółki. Jak informuje członkini zarządu sieci POLOmarket, Anita Tołysz, na koniec września br. niemal 40% sklepów sieci korzystało już z zielonej energii ze słońca.

Każda taka instalacja generuje średnio 50 megawatogodzin rocznie, co stanowi blisko 1/3 całkowitego zapotrzebowania rocznego pojedynczego obiektu. Wszystkie nasze instalacje fotowoltaiczne łącznie wytwarzają już 5,5 gigawatogodzin (GWh) energii rocznie, a w ciągu kolejnych 6 miesięcy osiągniemy ponad 7,6 GWh.

Anita Tołysz, Członek Zarządu Sieci POLOmarket, Dyrektor rewizji i compliance

Sklepy idą z duchem czasu

Jak deklaruje sieć, każda modernizowana placówka POLOmarket jest wyposażana w instalację OZE, jeśli tylko pozwala na to konstrukcja dachu. Jednocześnie wszystkie nowe obiekty są projektowane w taki sposób, aby możliwe było zainstalowanie paneli słonecznych.

Jak wylicza detalista, z ogólnodostępnych danych wynika, że do wytworzenia 1 GWh potrzeba aż 144 ton węgla. To oznacza, że już w 2024 r. dzięki fotowoltaice największa polska sieć supermarketów sama będzie generować energię, do której tradycyjnego wytworzenia potrzebne byłoby aż 1100 ton węgla.

Fotowoltaika to nie wszystko

Inwestycje w fotowoltaikę to tylko jedno z wielu działań mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. Już od jakiegoś czasu POLOmarket redukuje ilość zużywanego przez sieć papieru i plastiku dzięki transformacji cyfrowej.

Sieć zrezygnowała m.in. z druku papierowych zdrapek loteryjnych na rzecz zdrapek wirtualnych dostępnych w aplikacji, a także ograniczyła liczbę plastikowych kart lojalnościowych POLOkarta, zastępując je kartami dostępnymi we wspomnianej aplikacji.

Dodatkowo POLOmarket był jedną z pierwszych polskich sieci detalicznych, która zrezygnowała z dostarczania papierowych gazetek reklamowych do skrzynek pocztowych, co przełożyło się na znaczącą oszczędność papieru. 


foto: mat. prasowe
 

Reklama