Małe marki wykorzystały siłę empatii i zrozumienia w czasach kryzysu [KANTAR]

Małe marki wykorzystały siłę empatii i zrozumienia w czasach kryzysu [KANTAR]

Choć współczesne czasy są trudne, i to zarówno dla konsumentów, jak i producentów, to mimo wszystko na rynku obecne są marki, które zdają się te kryzysy pokonywać bez większego problemu. Czy rzeczywiście tak jest? Przy okazji publikacji raportu Brand Footprint autorstwa Kantar, swoim spojrzeniem na tę sytuację podzielił się Guillaume Bacuvier, CEO Worldpanel Division w firmie Kantar. 

Konsumenci nadal będą oszczędzać

Inflacja jest wyraźnie widoczna w wydatkach konsumenckich. Jak podaje Guillaume Bacuvier z Kantar, w samym 2022 roku wartość globalnych wydatków wzrosła o 4,8% - co nie wynikało z prawdziwego popytu konsumenckiego, a wzrostu cen. Skutki tych zmian odczuwają przede wszystkim konsumencki.

Chociaż podczas zakupów konsumenci mają do wyboru mniej więcej taką samą liczbę marek, kupują mniej i płacą więcej, wybierając tańsze alternatywy w niektórych kategoriach i całkowicie rezygnując z innych.

Guillaume Bacuvier, CEO Worldpanel Division w firmie Kantar

Zdaniem Bacuvier'a ten wzorzec prawdopodobnie się utrzyma, ponieważ nawet po ograniczeniu inflacji ceny pozostaną wysokie.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Marki odporne na kryzysy

Mimo tych wyzwań, marki FMCG wykazały się niezwykłą zdolnością do dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości. Guillaume Bacuvier podkreśla, że obserwacje te wynikają z corocznego badania Brand Footprint, które analizuje wyniki 37 000 marek na 53 rynkach na pięciu kontynentach.

Jednym z wniosków z badania, o którym mówi Bacuvier, jest wzrost liczby mniejszych, nowszych marek, które potrafią znaleźć swoją niszę, nawet w kategoriach, które wydają się nasycone. 

Te "wschodzące marki" wykorzystały siłę empatii i zrozumienia dla zmagających się z trudnościami konsumentów, odpowiadając na ich zmieniające się potrzeby i zapewniając pozytywne wyniki w obliczu zmieniających się potrzeb rynkowych.

Guillaume Bacuvier, CEO Worldpanel Division w firmie Kantar

foto: stockadobe( Braulio Couto)
źródło: Raport Brand Footprint 2023

Reklama