Choć współczesne czasy są trudne, i to zarówno dla konsumentów, jak i producentów, to mimo wszystko na rynku obecne są marki, które zdają się te kryzysy pokonywać bez większego problemu. Czy rzeczywiście tak jest? Przy okazji publikacji raportu Brand Footprint autorstwa Kantar, swoim spojrzeniem na tę sytuację podzielił się Guillaume Bacuvier, CEO Worldpanel Division w firmie Kantar.
Konsumenci nadal będą oszczędzać
Inflacja jest wyraźnie widoczna w wydatkach konsumenckich. Jak podaje Guillaume Bacuvier z Kantar, w samym 2022 roku wartość globalnych wydatków wzrosła o 4,8% - co nie wynikało z prawdziwego popytu konsumenckiego, a wzrostu cen. Skutki tych zmian odczuwają przede wszystkim konsumencki.
Zdaniem Bacuvier'a ten wzorzec prawdopodobnie się utrzyma, ponieważ nawet po ograniczeniu inflacji ceny pozostaną wysokie.
Marki odporne na kryzysy
Mimo tych wyzwań, marki FMCG wykazały się niezwykłą zdolnością do dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości. Guillaume Bacuvier podkreśla, że obserwacje te wynikają z corocznego badania Brand Footprint, które analizuje wyniki 37 000 marek na 53 rynkach na pięciu kontynentach.
Jednym z wniosków z badania, o którym mówi Bacuvier, jest wzrost liczby mniejszych, nowszych marek, które potrafią znaleźć swoją niszę, nawet w kategoriach, które wydają się nasycone.
foto: stockadobe( Braulio Couto)
źródło: Raport Brand Footprint 2023