Domino’s Pizza i Microsoft ogłosiły strategiczne partnerstwo, mające na celu stworzenie nowej generacji rozwiązań do zamawiania pizzy i zarządzania placówkami przy użyciu sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej. Firmy wspólnie wykorzystają usługi Microsoft Cloud i Azure OpenAI, aby przekształcić doświadczenia klientów Domino's poprzez hiperpersonalizację i uproszczenie procesu zamawiania.
Sztuczna inteligencja w pizzerii
Domino's chce wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w celu ułatwienia i udoskonalenia swoich operacji. Firma już teraz eksperymentuje z danymi i rozwiązaniami AI, które pomagają w zarządzaniu placówkami, a także w obsłudze klienta.
W ramach partnerstwa z Microsoft, Domino's planuje stworzenie generatywnego asystenta AI obsługującego placówki przy użyciu Azure OpenAI. Ten asystent ma pomóc menedżerom sklepów w codziennych zadaniach, takich jak zarządzanie zapasami, zamawianie składników i planowanie personelu. Dzięki temu, kierownicy sklepów będą mieli więcej czasu na obsługę klienta i pracę zespołu.
Nowy poziom zamawiania pizzy
Kelly Garcia, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technologii w Domino's, zdradził więcej szczegółów dotyczących wdrożeń rozwiązań opartych na AI w kontekście składania zamówienia przez klientów. Jak przyznał, firma pogłębia obecnie wiedzę o tym, jak technologia może zmienić schemat składania zamówień online.
"To nie będzie tylko chatbot. To będzie coś więcej" – powiedział zdradzając przy tym, że chodzi o trajektorię w kierunku hiperpersonalizacji i wywarcia znaczącego wpływu na sposób składania zamówień przez klientów.
Powstanie dedykowana platforma innowacji
W ramach współpracy z Microsoft, Domino's i Microsoft utworzą platformę Laboratorium Innowacji. To miejsce, gdzie eksperci z obu firm będą wspólnie pracować nad wprowadzaniem nowych rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Celem jest skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzenie takich rozwiązań do placówek i zamówień online.
Obie firmy zobowiązały się również do przestrzegania odpowiedzialnych praktyk związanych z AI, które chronią dane i prywatność klientów. Domino's spodziewa się rozpocząć pilotażowe wdrażanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
foto: mat. prasowe