Programy lojalnościowe stają się coraz bardziej popularne wśród polskich konsumentów, a ich rola w podejmowaniu decyzji zakupowych rośnie. Wiele z nich oferuje dodatkowe zniżki, programy punktowe czy też dedykowane promocje. Z których programów lojalnościowych w sklepach spożywczych warto korzystać? Eksperci z ARC Rynek i Opinia przyjrzeli się najpopularniejszym z nich.
Najnowszy raport "Monitoring Programów Lojalnościowych 2023" przedstawia ranking programów lojalnościowych w sklepach, prezentując, które z nich cieszą się największą popularnością wśród klientów.
Programy lojalnościowe 2023 [RANKING]
Zgodnie z wynikami badania lider zestawienia wciąż utrzymuje swoją dominującą pozycję. Chodzi oczywiście o aplikację Moja Biedronka, której udziały na rynku opiewają już na 41%. Kolejne pozycje, podobnie jak w ubiegłym roku, zajmują kolejno dostępny na stacjach paliw Orlen program Vitay oraz program lojalnościowy Lidl Plus – oba z udziałami na poziomie 18%.
Niespodzianką w tegorocznym zestawieniu jest Kaufland Card. Ten program lojalnościowy, który zadebiutował zaledwie kilka miesięcy, już teraz zajmuje czwartą pozycję w rankingu z udziałem wynoszącym 9%. Kolejne miejsce w TOP5 zajął drogeryjny program Klub Rossmann, który również osiągnął 9% udziału.
Pełny ranking programów lojalnościowych w 2023 roku wraz z udziałami rynkowy prezentuje się następująco:
- Moja Biedronka (41% udziałów na rynku)
- Vitay (18%)
- Lidl Plus (18%)
- Kaufland Card (9%)
- Klub Rossmann (9%).
Kto wygrywa w digitalu?
Ranking programów lojalnościowych kształtuje się zupełnie inaczej, jeżeli spojrzymy popularność ich aplikacji mobilnych, których popularność zdecydowanie rośnie. Jak wynika z raportu, korzysta z nich już 90% uczestników programów lojalnościowych.
Moja Biedronka zajmuje w tym zestawieniu dopiero czwartą pozycję – z aplikacji mobilnej korzysta połowa uczestników programy dyskontera. Zdecydowanie wyprzedza ją Żabka z programem Żappka, z którego aplikacji korzysta już 92% uczestników, a także Lidl Plus (87%) oraz Klub Rossmann (79%).
Warto zaznaczyć, że badanie wykazało stabilizację, jeśli chodzi o odsetek uczestników programów lojalnościowych w Polsce na poziomie 64%. To dowodzi, że nadal cieszą się one dużym zainteresowaniem i są ważnym narzędziem zarówno dla klientów, jak i przedsiębiorców.
Raport "Monitoring Programów Lojalnościowych 2023" został przeprowadzony w sierpniu 2023 roku, wykorzystując zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. Próbka badania była reprezentatywna pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa. Badanie objęło zarówno osoby uczestniczące w programach lojalnościowych, jak i osoby niebiorące w nich udziału, aby uzyskać pełny obraz rynku programów lojalnościowych w Polsce.
Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2023 zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku metodą ilościową oraz jakościową. Na pierwszym etapie przeprowadzono badanie CATI na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa (N=802). Na drugim etapie przeprowadzono badanie CAWI wśród osób uczestniczących w programach lojalnościowych oraz osób niebiorących w nich udziału (struktura obydwu grup zgodna ze strukturą ustaloną w I etapie badania) (N=1465).
foto: stockadobe