Rynek przekąsek słonych w Polsce rośnie. Według najnowszych danych NielsenIQ podczas ostatnich 12 miesięcy wzrosła zarówno wartość, jak i wolumen sprzedaży ze znaczną przewagą tego pierwszego. Największe znaczenie dla kategorii mają dyskonty, które umacniają swoją pozycję kosztem sklepów małoformatowych. Czestotliwość konsumpcji przekąsek słonych różni się w zależności od kategorii. Według danych Kantar, w zestawieniu tym wygrywają chipsy. To one odpowiadają również za największy udział w rynku – wskazuje NielsenIQ.
Z tego raportu dowiesz się:
- W jakim tempie rośnie wartość i wolumen sprzedaży przekąsek słonych w Polsce.
- Które produkty generują największą sprzedaż na rynku.
- Które marki są najchętniej spożywane przez Polaków.
- Czy zainteresowanie zdrowymi wariantami dotarło także do kategorii przekąskowych.
Rynek przekąsek słonych w Polsce – wielkość i wartość sprzedaży
Kategoria słonych przekąsek rośnie. Według najnowszych danych NielsenIQ przygotowanych dla "Wiadomości Spożywczych", w okresie od lipca 2022 roku do sierpnia 2023 roku wartość sprzedaży przekąsek słonych w Polsce osiągnęła poziom 7,921 mld zł. W analogicznym okresie rok wcześniej wyniosła 6,318 mld zł. Oznacza to, że rynek wartościowo zwiększył się na przestrzeni roku o 25,4%.