Delikatesy Centrum z nową strategią! "To dzisiaj strategiczny model franczyzowy w Grupie"

Delikatesy Centrum z nową strategią! "To dzisiaj strategiczny model franczyzowy w Grupie"

Szykuje się duża rewolucja na polskim rynku handlowym. Delikatesy Centrum chcą być numerem jeden w segmencie supermarketów proximity w Polsce, a także najbardziej konsumencką siecią na rynku. Pomóc ma w tym zupełnie nowa strategia 2.0.

Wśród zmian, które zakłada nowa strategia, znajdują się również te dotyczące relacji pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Podczas gdy coraz więcej słyszymy o trudnych, a często skrajnie nieproporcjonalnych, warunkach, jakie sieci franczyzowe oferują przedsiębiorcom, Delikatesy Centrum postanowiły postawić ich w centrum przemian, dając im możliwość samodzielnego decydowania o tym, w jakim kierunku ma zmierzać dalej szyld.

Strategia 2.0 Delikatesów Centrum

Grupa Eurocash już rok temu, przy okazji ogłaszania swojej nowej strategii biznesowej na lata 2023-2025, zapowiadała ważne zmiany w obrębie swojej kluczowej sieci franczyzowej. Nowa strategia Delikatesów Centrum jest zatem efektem wielu miesięcy. 

Razem zdecydowaliśmy, gdzie Delikatesy Centrum mają być za trzy lata, i wspólnie wypracowaliśmy ważne dla marki wartości, za co jestem naszym partnerom ogromnie wdzięczny. Mocno wierzę, że obrany kierunek pozwoli nam nie tylko osiągnąć pozycję lidera rynku bliskich marketów, ale też budować wartość w sposób zrównoważony: z naciskiem na lokalność, rozwój zespołu i dobro klienta. Delikatesy Centrum to dzisiaj strategiczny model franczyzowy w Grupie Eurocash.

Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za segment detaliczny

Nie ma zmian bez zgody franczyzobiorców

Największą zmianą, która zachodzi w strategii 2.0 jest wprowadzenie nowego model relacji z franczyzobiorcami. Jak wyjaśnia firma, teraz przedsiębiorcy prowadzący sklepy Delikatesów Centrum mają nie tylko współpracować z siecią, ale też decydować o kierunkach jej rozwoju.

Bez zgody przedstawicieli Rady Franczyzowej zarządzający siecią nie będą mogli podjąć żadnych kluczowych decyzji – w tym np. wprowadzać zmian w asortymencie. Wiedza franczyzobiorców o konsumencie ma być jednym z kluczowych czynników determinujących decyzje, o których dotychczas decydowały głównie analizy i statystyki.

Grupa Eurocash podkreśla, że model biznesowy, w którym franczyzobiorcy współdecydują o strategii sieci i jej egzekucji, świetnie sprawdza się na zagranicznych rynkach. Co więcej, format proximity supermarket, który reprezentują Delikatesy Centrum, jest najbardziej efektywny właśnie w modelu franczyzowym.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Market w pobliżu

Zgodnie ze strategią, Delikatesy Centrum chcą być postrzegane jako zorientowany na obsługę market w pobliżu – idealny na codzienne i cotygodniowe zakupy. Ważną rolę w nowej strategii odgrywają w związku z tym dotychczasowe wyróżniki sieci:

  • kategoria produktów świeżych,
  • spersonalizowana obsługa,
  • atrakcyjny asortyment uwzględniający m.in. rozszerzenie oferty marki własnej oraz oferty produktów regionalnych. 

W każdym z tych obszarów określono wymierne cele, które zostały przełożone na konkretne plany i procedury obejmujące pracowników i franczyzobiorców sieci.


foto: stockadobe(Longfin Media)