Szykuje się duża rewolucja na polskim rynku handlowym. Delikatesy Centrum chcą być numerem jeden w segmencie supermarketów proximity w Polsce, a także najbardziej konsumencką siecią na rynku. Pomóc ma w tym zupełnie nowa strategia 2.0.
Wśród zmian, które zakłada nowa strategia, znajdują się również te dotyczące relacji pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Podczas gdy coraz więcej słyszymy o trudnych, a często skrajnie nieproporcjonalnych, warunkach, jakie sieci franczyzowe oferują przedsiębiorcom, Delikatesy Centrum postanowiły postawić ich w centrum przemian, dając im możliwość samodzielnego decydowania o tym, w jakim kierunku ma zmierzać dalej szyld.
Strategia 2.0 Delikatesów Centrum
Grupa Eurocash już rok temu, przy okazji ogłaszania swojej nowej strategii biznesowej na lata 2023-2025, zapowiadała ważne zmiany w obrębie swojej kluczowej sieci franczyzowej. Nowa strategia Delikatesów Centrum jest zatem efektem wielu miesięcy.
Nie ma zmian bez zgody franczyzobiorców
Największą zmianą, która zachodzi w strategii 2.0 jest wprowadzenie nowego model relacji z franczyzobiorcami. Jak wyjaśnia firma, teraz przedsiębiorcy prowadzący sklepy Delikatesów Centrum mają nie tylko współpracować z siecią, ale też decydować o kierunkach jej rozwoju.
Bez zgody przedstawicieli Rady Franczyzowej zarządzający siecią nie będą mogli podjąć żadnych kluczowych decyzji – w tym np. wprowadzać zmian w asortymencie. Wiedza franczyzobiorców o konsumencie ma być jednym z kluczowych czynników determinujących decyzje, o których dotychczas decydowały głównie analizy i statystyki.
Grupa Eurocash podkreśla, że model biznesowy, w którym franczyzobiorcy współdecydują o strategii sieci i jej egzekucji, świetnie sprawdza się na zagranicznych rynkach. Co więcej, format proximity supermarket, który reprezentują Delikatesy Centrum, jest najbardziej efektywny właśnie w modelu franczyzowym.
Market w pobliżu
Zgodnie ze strategią, Delikatesy Centrum chcą być postrzegane jako zorientowany na obsługę market w pobliżu – idealny na codzienne i cotygodniowe zakupy. Ważną rolę w nowej strategii odgrywają w związku z tym dotychczasowe wyróżniki sieci:
- kategoria produktów świeżych,
- spersonalizowana obsługa,
- atrakcyjny asortyment uwzględniający m.in. rozszerzenie oferty marki własnej oraz oferty produktów regionalnych.
W każdym z tych obszarów określono wymierne cele, które zostały przełożone na konkretne plany i procedury obejmujące pracowników i franczyzobiorców sieci.
foto: stockadobe(Longfin Media)